فیلمی جنجالی از طرفداران دوآتیشه فرهاد مجیدی را مشاهده می‌کنید.

فرهاد مجیدی اشک دختر هوادارش را درآورد | فیلم فرهاد مجیدی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرهاد مجیدی از جمله فوتبالیست‌هایی است که هم سرشناس است و هم پس از تمام شدن دوران حرفه‌ای بازی‌اش به عرصه مربی‌گری روی آورده است. فرهاد مجیدی فوتبال را با تیم «صنایع پارچین» که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد. فرهاد مجیدی علاوه بر بازی در تیم استقلال که بیشترین شهرت خود را مدیون آن است در تیم‌های عربی را دارد و ستاره آبی‌ها برخلاف بازیکنان پرسپولیس حضور موثری در تیم اروپایی نداشته است و تنها برای 12 بازی در تیم راپید وین اتریش، تجربه حضور در اروپا را داشته است. فرهاد مجیدی عضو پرحاشیه خانواده فوتبال ایران است. فرهاد مجیدی در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۲ در بازی استقلال مقابل مس کرمان که با تساوی ۱–۱ به پایان رسید (هفته دهم مسابقات لیگ برتر)، در ورزشگاه آزادی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

یک مجله اینترنتی (تی‌وی پلاس) به سراغ هواداران متعصب فرهاد مجیدی رفته که برنامه بسیار جالبی از آب درآمده است. خودتان این ویدیوی جذاب را ببینید:

بیوگرافی فرهاد مجیدی

وی از خانواده‌ای مازندرانی و قائم‌شهری است. ولی متولد و ساکن تهران است. وی یک برادر و ۲ خواهر دارد که به غیر از فرهاد، برادرش فرزاد نیز به فوتبال روی آورد. همسر سابق وی فرناز مؤمنی نام دارد و دارای دو فرزند به نام‌های تیام و امیر بردیا می‌باشد.

فرهاد مجیدی دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد. نخستین تیم رسمی که فرهاد مجیدی در آن بازی کرد، تیم جوانان کشاورز بود. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به‌طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت. بعد از ۸ ماه حضور قرضی در تیم پارچین تیم بهمن بار دیگر خواستار او شد و دوباره به این تیم بازگشت. مجیدی در ۲ فصل حضور خود در بهمن کرج ۷ گل برای این تیم به ثمر رساند. در تیر ماه سال ۱۳۷۶ مجیدی که ۲۰ سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و به این تیم پیوست.

فرهاد مجیدی

استقلال تهران

مجیدی در اولین فصل حضور خود در استقلال تهران همراه با این تیم قهرمان لیگ آزادگان در فصل ۷۷–۱۳۷۶ شد. او در فصل ۷۸–۱۳۷۷ به همراه استقلال به نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و همچنین نایب قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت. بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه‌ای که نصیب وی شد، مجیدی راهی اتریش شد و به تیم راپید وین پیوست.

راپید وین

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش در ۱۲ مسابقه برای تیم راپید وین به میدان رفت و ۲ گل به ثمر رساند. این در حالی بود که او در ۳ مسابقه حضور ۹۰ دقیقه ای داشت. مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

استقلال تهران

در سال ۱۳۷۹ و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

الوصل امارات

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست. او در ۵/۵ فصلی که الوصل را همراهی کرد ۶۸ گل در لیگ امارات و ۴۰ گل در جام حذفی، جام اتحادیه و۲۲گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد. در آوریل سال ۲۰۰۳ مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

العین امارات

فرهاد مجیدی پس از پیروزی ۲–۴ به همراه العین امارات در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل دالیان چین، در بازی برگشت که با شکست ۴–۳ العین همراه بود، یکی از گل‌های العین امارات را به ثمر رساند (۶–۷ در مجموع دو بازی رفت و برگشت) و به همراه این تیم به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ راه پیدا کرد. در دیدار فینال العین پس از پیروزی ۰–۲ مقابل تروساسانا تایلند (با گل‌های سالم جوهر و محمد عمر) در بازی برگشت با نتیجه ۱–۰ شکست خورد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۱–۲ به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ شناخته شد. پس از حضور قرضی در العین امارات، مجیدی به الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل ۲۰۰۶–۲۰۰۵ امارات این بار به صورت قرضی با قرادادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

فرهاد مجیدی

الاهلی امارات

مجیدی در الاهلی موفق به زدن ۶ گل شد. او در تک مسابقه‌ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می‌شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند. اون در این مسابقه پایه‌گذار گل سوم نیز شد و با این تیم به قهرمانی لیگ امارات دست پیدا کرد. بعد از قهرمانی با الاهلی در خرداد سال ۸۵ با قراردادی ۲ ساله به تیم النصر امارات پیوست.

النصر امارات

مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به النصر پیوسته بود؛ بعد از نیم فصل حضور در این تیم به صورت قرضی، بار دیگر راهی الاهلی امارات شد. پس از اتمام قرارداد قرضی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد او فسخ شد. مجیدی او در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

استقلال تهران

مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی ۸۷–۸۶ و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸–۸۷ را بدست آورد. مجیدی در نظرسنجی برنامه نود با رأی بینندگان به عنوان مرد سال ۸۹ فوتبال ایران انتخاب شد. او همچنین در نظرسنجی برنامه ۹۰ که در پایان لیگ دهم ایران انجام شد، با رای اکثریت مخاطبین این برنامه به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

مجیدی در نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) با کسب ۶۳٫۴۷۳ به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی آمار تاریخ فوتبال با ارسال نامه از فرهاد مجیدی برای دریافت جایزه این فدراسیون دعوت به عمل آورد.

او در پایان نیم فصل ۹۱–۹۰ لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست پرویز مظلومی که در آن زمان مربی استقلال بود معتقد بود جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل باعث ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان فصل ۹۱–۹۰ بوده‌است.

الغرافه قطر

وی در ۴ ماه حضور خود در این تیم در ۲۲ بازی که انجام داد ۷ بار موفق به گلزنی شد و به همراه الغرافه به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر دست یافت. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد.

فرهاد مجیدی

خداحافظی با فوتبال و بازگشت دوباره

مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به‌رغم داشتن پیشنهادهایی از باشگاه‌های راه‌آهن، مس کرمان، ذوب آهن، پرسپولیس، ملوان و تراکتورسازی در ۷ مهر ۱۳۹۱ با انتشار نامه‌ای، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. اما ۸۱ روز بعد، در ۲۸ آذر ۱۳۹۱ با قراردادی ۱/۵ ساله بار دیگر به استقلال پیوست. مجیدی سرانجام در ۷ آبان ۱۳۹۲ در بازی استقلال مقابل مس کرمان بعد از تعویض با نیکبخت واحدی (دقیقه ۸۸) از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد. او پس از خداحافظی در کلاس‌های مربیگری درجه C انگلستان شرکت کرد.

شروع مربی‌گری فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان دستیار شفر به استقلال پیوست. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد. با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۹–۱۳۹۸ و روی کار آمدن استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان دستیار در سمت خود ابقا شد. با جدایی استراماچونی از استقلال به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد. بعدها مجیدی از سمت خود استعفا داد و مجدد بعد از محمود فکری در اسفند ۱۳۹۹ با قراردادی ۲ و نیم ساله سرمربی استقلال تهران شد.

ارتباط با رئیس‌جمهور وقت

به نقل از عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، فرهاد مجیدی از فوتبالیست‌های محبوب محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران بوده‌است و در طول دوره ریاست جمهوری او، فرهاد مجیدی و احمدی‌نژاد جلسات زیادی را با یکدیگر داشته‌اند. در روز پنجم آبان ۱۳۸۹ نیز، محمود احمدی‌نژاد و اوو مورالس، همراه با فرهاد مجیدی و برخی دیگر از بازیکنان معروف، فوتسال بازی کردند.

فرهاد مجیدی