کدخبر: 3500

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

قهرمان ایذه ای جهانی شد | عزای عمومی برای نوجوان ایذه ای برپا شد

با هماهنگی های انجام شده با استاندار خوزستان، به مناسبت عروج ملکوتی علی لندی که همه شهروندان ایذه را داغدار کرد شنبه سه مهر ماه در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام می‌گردد.

سرپرست فرمانداری ایذه در استان خوزستان، به مناسبت عروج ملکوتی نوجوان فداکار علی لندی، روز شنبه را در ایذه عزای عمومی اعلام کرد.

حسن نبوتی شامگاه جمعه  اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با استاندار خوزستان، به مناسبت عروج ملکوتی علی لندی که همه شهروندان  ایذه را داغدار کرد شنبه سه مهر ماه در شهرستان ایذه عزای عمومی اعلام می‌گردد. 

وی افزود: علی متعلق به یک شهر و استان نیست بلکه تمام کشور در سوگ این نوجوان رشید عزادار هستند و با خانواده آن مرحوم همدردی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری ایذه از تغییر در ساعت مراسم تشییع پیکر نوجوان فداکار خبر داد و تصریح کرد: آیین تشییع وخاکسپاری پیکر علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ساعت ۱۵ از میدان آزادگان به سمت گلزار شهدای بلوطک لندی برگزار می‌شود.

علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا آتش از آنها خود گرفتار آتش شد.

وی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد روز جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مسوولان و شهروندان اصفهانی در همدردی با خانواده داغدارش امروز در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان حضور یافتند و پیکر این نوجوان قهرمان را به سمت زادگاهش بدرقه کردند.

مردم شهرستان های دزپارت و ایذه نیز با حضور در ورودی این شهرها، از پیکر بی‌جان قهرمان این روزهای کشورمان استقبال کردند و در سوگ وی به عزاداری پرداختند.

بسیاری از شخصیت‌های مطرح کشور از جمله رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضاییه، معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این نوجوان فداکار و با شهامت را تسلیت گفتند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز در سوگ علی لندی، خواستار درج داستان وی در کتاب‌های درسی و ثبت شهادت وی شدند.

ارسال نظر: