کد مطلب: 30788

تعطیلی مدارس مشهد | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

تعطیلی مدارس و ادارات بدلیل کولاک و سیل در این استان ها | مدارس این استان ها فردا دوشنبه 29 آبان تعطیل شد ؟

در راستای هشدار سازمان هواشناسی کشور به چند استانف خبرهایی درباره احتمال تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 29 آبان 1402 به گوش می رسد . جزئیات این خبر تعطیلی مدارس را با هم می خوانیم.

تعطیلی مدارس و ادارات بدلیل کولاک و سیل در این استان ها | مدارس این استان ها فردا دوشنبه 29 آبان تعطیل شد ؟

سازمان هواشناسی برای تعدادی از استان ها وضعیت قرمز اعلام کرده است. دیروز هم در استان های شمالی وقوع سیل باعث خسارات و از بین رفتن جان دو هموطن عزیزمان شد. این سیل و هوای بد باعث تعطیلی مدارس می شود. بر اساس هشدار سازمان هواشناسی امکان دارد دولت برای فردا 29 آبان 1402 تعطیلی مدارس را اعلام کند. آخرین خبرها درباره تعطیلی مدارس بدلیل برف و کولاک و سیل را در سایت دیجی سرگرمی بخوانید.

آخرین خبر از تعطیلی مدارس

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور شاهد بارندگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در حال حاضر جو پایدار و آرام در بیشتر نواحی کشور حاکم است و امروز در بیشتر نواحی کشور جوی آرام برقرار خواهد بود.

همچنین با توجه به مواج شدن خلیج‌فارس در عصر امروز، ترددها و فعالیت‌های دریایی با اختلال مواجه خواهد شد.

از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.

تعطیلی مدارس با سیلابی شدن رودخانه‌های کشور در ۳ روز آینده

سخنگوی صنعت آب از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های کشور طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۹ آبان تا یک آذر خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در این خصوص گفت: بر اساس هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و بررسی نتایج مدل‌های هواشناسی و هیدرولوژیکی ملی و بین‌المللی، احتمال وقوع سیل طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۹ آبان تا یک آذر ۱۴۰۲ در استان‌های نوار غربی، استان‌های شمال‌ غرب و جنوب‌ غرب و استان‌های نوار شمالی کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: رودخانه‌های استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس به‌طور عمده از این سامانه متأثر خواهند بود.

قاسم‌زاده اضافه کرد: استان‌هایی نظیر اصفهان، کرمان، هرمزگان، سمنان، خراسان رضوی و قم نیز در بخش‌هایی، با بارش و احتمال طغیان رودخانه‌ها روبرو خواهند بود.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به ماهیت بارش‌ها و تجربیات موجود در سامانه‌های بارشی قبلی، از وقوع برخی عدم قطعیت‌ها در نتایج مدل‌ها و ناپایداری سامانه‌های بارشی خبر داد و تضعیف و تقویت سامانه بارشی مذکور در استان‌های مختلف را محتمل دانست. 

وی گفت: بر همین اساس از هموطنان که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند و یا ساکن هستند و همچنین گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارند، تقاضا می‌شود به هشدارها و توصیه‌های ایمنی توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه آنها نشود.

تعطیلی مدارس

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های فعال در داخل رودخانه، عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عدم حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی و نیز اجتناب از توقف برای نظاره یا تصویربرداری از سیل، مواردی است که باید رعایت شود.

سخنگوی صنعت آب کشور تأکید کرد: در این خصوص، باید به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان‌ها و مأموران دستگاه‌های متولی بحران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

تعطیلی مدارس با هشدار نارنجی برف و کولاک در ۲۰ استان 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان از بارش باران، برف و کولاک و احتمال طغیان رودخانه‌ها،‌ آب‌گرفتگی و خسارت به کشاورزان خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در نوار غربی باعث بارندگی می‌شود.

سامانه بارشی فردا دوشنبه در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه در نوار شمالی،‌غرب و برخی استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور باعث بارش باران،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک، مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.

سامانه بارشی چهارشنبه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. طی روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود. شدت فعالیت سامانه بارشی طی روز دوشنبه برای استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب و سه‌شنبه برای شرق دریای خزر است.

طی ۳ روز آینده در اکثر مناطق کشور وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می شود. خلیج‌فارس تا سه‌شنبه و دریای خزر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج هستند.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۸

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و احتمال کولاک

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۸: آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی لرستان، خوزستان، بوشهر، غرب فارس،

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، کرمان، هرمزگان، یزد و ارتفاعات و دامنه در گلستان، مازندران و گیلان،

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، شمال و شرق خوزستان، لرستان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقت، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز، احتمال لغزندگی در جاده های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر.

منبع: مهر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی