کد مطلب: 30821

تعطیلی مدارس مشهد | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

خبر فوری درباره تعطیلی مدارس کشور | کدام مقاطع تحصیلی تعطیل شد ؟

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس استان های سردسیر و مناطق آلوده تعطیل است پرداخته شده است. جزئیات تعطیلی مدارس را با هم می خوانیم.

خبر فوری درباره تعطیلی مدارس کشور | کدام مقاطع تحصیلی تعطیل شد ؟

در زمستان همیشه شهرهای پر جمعیت و مرکزی ایران دچار آلودگی هوا می شود. این آلودگی هوا گاهی به درجه هشدار رسیده و آژیر خطر را برای کودکان و میانسالان و افراد دچار بیماری خاص بصدا در می‌آورد. دولت سالهای زیادی است که تنها راه مبارزه با این معضل آلودگی را تعطیلی مدارس و گاها ادارات میدانسته است. امسال هم با آلوده شدن هوا و ایجاد مشکل تنفسی برای مردم راهکار تعطیلی مدارس روی میز آمد و دانش آموزان غیرحضوری بر سر کلاس درسشان حاضر شدند. خبر جدید دولت درباره تعطیلی مدارس رابا هم در سایت دیجی سرگرم می خوانیم.

شاخص آلودگی هوا در روزهای گذشته خصوصا در اصفهان بسیار بالا بوده و همین امر موجب تعطیلی مدارس و ادارات این شهر شده است. 

تکمیلی//////// تعطیلی مدارس روز چهارشنبه یکم آذر ماه

فعالیت مدارس نوبت صبح و عصر کلیه مقاطع تحصیلی روز چهار شنبه یکم آذر ماه ۱۴۰۲ مجازی است.

به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی برخی  معابر  واسکان همشهریان در  مدارس سطح شهرفعالیت کلیه مقاطع تحصیلی در دو  نوبت صبح و عصر روز چهارشنبه اول آذر ماه 1402 بصورت مجازی و در بستر شاد خواهد بود.

مدیران محترم به فعالیت همکاران در بستر شاد نظارت داشته باشند.

تعطیلی مدارس این استان ها فردا چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا چهارشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس تبریز چهارشنبه پرداخته شده است.

گفتنی است که تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس تبریز چهارشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است، در صورت اعلام در این خبر بروزرسانی می شود. 

آیا مدارس تبریز چهارشنبه تعطیل است؟ چهارشنبه مدارس تبریز تعطیل است؟ مدارس آذربایجان شرقی تعطیل شد؟ 

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از فردا با عبور سامانه بارشی از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

محمد امیدفر، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، سامانه بارشی امروز نیز در استان فعال بوده و موجب ابرناکی، وزش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و پدیده مه می شود.

وی با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی از روز چهارشنبه، وضعیت پایداری در جو آذربایجان شرقی حاکم می شود، اظهار کرد: احتمال انباشت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان وجود دارد.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای صفر و کلیبر با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز در این بازه زمانی در خنک ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

تعطیلی مدارس مشهد فردا 1 آذر 1402 به علت آلودگی ؟

خراسان رضوی ۱۰ روز است که آلودگی هوای مشهد تداوم دارد و در حال حاضر شاخص کنونی کیفیت هوا با عدد ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، همچنین میانگین شاخص کیفیت هوا از کل ایستگاه‌های مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۳۱ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

در حال حاضر از ۱۷ ایستگاه فعال در سطح شهر مشهد ۴ ایستگاه سرافرازان، هفت حوض، رسالت و ساختمان در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارند. فقط کیفیت هوای  ایستگاه طرق در وضعیت سالم است و سایر ایستگاه‌ها نیز کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده‌اند.

در حال حاضر بیشترین غلظت آلودگی هوا از ایستگاه‌  رسالت با شاخص ۱۸۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش شده است.

تغییرات ساعتی شاخص کیفیت هوای مشهد از ساعت ۹ صبح روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

در شرایطی که کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی  و سالمندان وجود دارد و بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای. کیو. آی و در وضعیت سالم بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی قرار بگیرد وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

با توجه به آلودگی سطح قرمز هوای مشهد خبرهایی از منابع آگاه درباره تعطیلی مدارس مشهد فردا 1 آذر 1402 به گوش رسیده است که خبر نهایی و تاییدیه رسمی آن تا ساعاتی دیگر متعاقبا در همین خبر بروز رسانی می شود.

منبع:ایسنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی