کد خبر: 170479
تاریخ انتشار :

گرفتاری 6 روزه یک خانواده در دریاچه ارومیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، یک دستگاه ماشین کمپرسی که سرنشینان آن برای تفریح چند ساعته عازم بندرشرفخانه در دریاچه ارومیه شده بودند، هم اکنون شش روز پی در پی است که گرفتار نمک های دریاچه ارومیه شده و کسی برای نجات این ماشین پاسخگو نیست.
ماجرا از جایی شروع می شود که یک خانواده تبریزی برای گردش و تفریح چند ساعته عازم بندر شرفخانه شبستر می شوند اما شاید قبل از ورودشان به این منطقه نمی دانستند که گردش چند ساعت شان به گرفتاری شش روزه تبدیل می شود.
شنیدن باقی ماجرا از زبان سجاد مشمول، جوان 24 ساله ای که پنج روزی می شود ماشین کمپرسیش گرفتار نمک های دریاچه ارومیه شده است، شنیدنی است.
وی با ناراحتی شدید و انتقاد بلند بالایی که از مسئولان دارد، به خبرنگار مهر می گوید: ساعت 12 قبل از ظهر جمعه 14 شهریور بود که به همراه خانواده با ماشین کمپرسی به این منطقه آمده بودیم اما به محض ورود، ماشین در نمک های دریاچه به دام افتاد.
مشمول ادامه می دهد: شب اول یک دستگاه کمپرسی آوردیم تا ماشینمان را از این وضع نجات دهد اما خود آن کمپرسی هم گرفتار این نمک ها شد، روز بعد نیز یک تراکتور آوردیم اما از بد حادثه آن نیز گرفتار وضعیت مشابهی با ماشین های ما شد.
وی می افزاید: عصر روز شنبه نیز یک گریدر زنجیری آوردیم که خوشبختانه این گریدر توانست یکی از ماشین ها را از این وضع نجات دهد اما خودش نیز در میان این نمک ها به دام افتاد و روز از نو.....
این جوان با انتقاد از مسئولان برای عدم رسیدگی به وضعشان می گوید: خانواده من که شامل یک کودک دو ساله هم می شود، مرا در این سفر همراهی می کردند و در این چند روزی که در این وضع بد هستیم هیچ یک از ارگان ها و سازمان ها حاضر به کمک با ما نشده اند.
وی ادامه می دهد: به هر یک از مسئولان دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که مراجعه کرده یا تماس گرفتیم کسی حاضر به کمک به ما نشد و ما از روز جمعه تا این ساعت به این وضع دچار هستیم و کسی حاضر نیست صدای ما را بشنود.
مشمول با بیان درخواست همکاری از صداوسیما نیز گفت: پس از چندین ساعت مذاکره با صداوسیما سرانجام توانستیم آنها را راضی کنیم تا خبر ما را پوشش دهند که حتی در این زمینه خودمان به دنبال خبرنگار رفته و وی را به اینجا آوردیم و باز هم این خودمان بودیم که فیلم این خبر را به صداوسیما رساندیم.
وی با قدردانی از کمک های مردمی می گوید: امروز و به دنبال پخش خبر گرفتار شدن ما از شبکه سهند صدا وسیما، افراد زیادی به این منطقه مراجعه کرده و با ماشین های خود در پی نجات ما بودند که خوشبختانه با تلاش این نیروهای مردمی سرانجام دو ماشین ما از این نمکزار بیرون آمده اما هم اکنون گریدر زنجیری گرفتار این وضعیت است و کسی نمی تواند برای نجات این ماشین کاری کند.
این جوان ادامه می دهد: از مسئولان توقع بیشتر از اینها را داشتیم زیرا هم اکنون من و خانواده در وضع بسیار بدی به سر می بریم و با هر کدام از ارگان ها که تماس می گیرم، همه می گویند که این امر مرتبط با ما نیست و مشخص نیست که چند روز حالمان بدین وضع خواهد گذشت.
به دنبال شنیدن حرف های سجاد مشمول، جوانی که چندین روز است که در این منطقه همراه خانواده گرفتار هستند، به سراغ مسئولان رفتیم تا جریان را از آنها نیز جویا باشم.
بگذریم از بخشدار مرکزی، شهردار و هلال احمر شرفخانه که از این قضیه هیچ اطلاعی نداشتند.
خلیل ساعی نیز با بیان اینکه گرفتاری این ماشین ها در محدوده استان آذربایجان شرقی نیست، می گوید: این ماشین ها در قسمتی گرفتار شده اند که مرز استان ما نیست و منطقه گرفتار شده مربوط به استان آذربایجان غربی بوده و مسئولان این استان باید در این خصوص وارد عمل شوند.
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه می دهد: در تماس تلفنی که با مدیریت بحران استان همجوار داشتم از آن ها خواستم هرچه زودتر به این مساله رسیدگی کنند هرچند آنها نیز به ما گفتند که امروز در مانور هستند و فردا به طور یقین امدادرسانی خواهند کرد.
حمید حسین پور نیز به خبرنگار مهر گفت: در اولین لحظات ما در جریان این امر قرار گرفتیم اما مشکلی که وجود داشت ما تجهیزات مورد نیاز را برای این کار نداشتیم و اگر کسی در طی این ماجرا مصدوم می شد به طور یقین می توانستیم به وی کمک کنیم اما هم اکنون کسی در این جریان مصدوم نشده است.
معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در این زمینه به این منطقه کارشناس فرستادیم اما هیچ انسانی آسیبی ندیده بود و کار دیگری از دست ما برنمی آمد.
از تمامی این حرفا که بگذریم گرفتاری و وضع این چنینی یک خانواده دور از شان بوده و باید هر چه زودتر نسبت به نجات این خانواده که جزوی از مردم این کشور محسوب می شوند اقدام شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها