کد خبر: 170662
تاریخ انتشار :

وقوع 33 بلایای طبیعی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، معاون زمین شناسی سازمان زمین‌ شناسی عنوان کرد: کشور ما یک کشور بلاخیز دنیاست و از 43 بلایای موجود در دنیا، 33 بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد.
دکتر «جلیل قلمقاش» در مراسم آغاز به کار دفتر زمین‌ شناسی در استان، اظهار کرد: تشخیص ضرورت انجام مطالعات زمین‌ شناسی در استان هدف اصلی راه اندازی دفتر است و این دفتر به لحاظ نرم افزاری مشکلی ندارد و برنامه های عملیاتی تعریف شده در دستور کار سازمان زمین‌شناسی است و برنامه‌ریزی ها از طریق هماهنگی دفتر لرستان (نماینده سه استان لرستان، ایلام و همدان) انجام خواهد شد و در بحث استخدامی به دنبال پیگیری کارهای قانونی برای جذب نیروهای کاشناس هستیم.
معاون سازمان زمین‌ شناسی کشور افزود: کشور ما یکی از کشورهای بلاخیز دنیاست و از 43 بلایای موجود در دنیا 33 بلای طبیعی در ایران رخ می‌دهد بنابراین باید از خود صیانت و حفاظت کرده و سازه‌های مهم کشور را در مناطقی قرار ندهیم که همیشه دستخوش مخاطرات باشد و سازه‌ها را طوری بنا کنیم بتواند خود را در شرایط موجود منطقه حفظ کند.
وی با بیان اینکه این استان ویژگی‌های بسیار خوبی از نظر هم مرزی با عراق دارد و می‌تواند سرویس‌دهی خوبی در بحث منابع معدنی داشته باشد، تصریح کرد: کشور ما کشوری معدنی است و دارای بیش از 770 میلیارد دلار ارزش ذخایر شناخته شده است که باید به صورت بهینه از آن استفاده کرد.
قلمقاش گفت: 70 نوع مواد معدنی در کشور وجود دارد و 3 درصد ذخایر دنیا از آن ماست .همچنین 23 هزار صنایع معدنی شکل گرفته که 4 هزار صنعت معدنی بزرگ است به همین دلیل در خاومیانه جزو کشورهای درخشان معدنی تلقی شدیم و در دنیا هم جز ده کشور برتر معدن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: هراستان چندین نوع ماده معدنی دارد که در سطح ملی مطرح است و شناخت این مواد معدنی به شناخت نقشه راه و آمایش سرزمین کمک می‌کند بنابراین وجود این ذخایر خدادادی می‌طلبد که به داشته هایمان در هر استان توجه کنیم.
معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی کشور گفت: دولت در نظر دارد ریسک سرمایه گذاری را در همه جای کشور کمتر کند و احداث دفاتر در سراسر کشور و استفاده از افراد بومی و کارشناس به تحقق این امر کمک می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها