کد خبر: 198955
تاریخ انتشار :

گول نخورید؛ تبلیغات کاشت مو با سلول های بنیادی دروغ است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، دکتر محمد علی نیلفروش زاده در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران، با بیان اینکه تولید سلولهای بنیادی نیازمند شرایط بسیار ویژه و در اختیارتعداد محدودی از دانشگاه های علوم پزشکی است، گفت: برخی از افراد با تبلیغات نادرست در خصوص کاشت مو و بهره گیری از سلولهای بنیادی در این خصوص، همچنین جوانسازی پوست و رفع چین و چروک با استمسل(سلول بنیادین) قصد گمراهی و دریافت مبالغ گزافی از هموطنان را دارند.
به گفته او: اکنون تولید سلولهای بنیادی توسط دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تهران در شرایط بسیار خاص و با ابزارهای تخصصی پیشرفته در محیط عاری از میکروب یعنی کلین روم(اتاق تمیز) قابل انجام است.
نیلفروش زاده گفت: در برخی موارد شاهد تبلیغ برای انجام "پی آر پی" به عنوان تکنیکی که در آن از سلولهای بنیادی استفاده می شود هستیم که این مطلب کذب است و تزریق سلولهای خونی فرد طی روش " پی آر پی" با بحث تزریق سلولهای بنیادی بسیار متفاوت است.
او ضمن هشدار به اینگونه افراد سودجو به مردم هشدار داد که فریب این تبلیغات دروغین و غیر اخلاقی را نخورند و در مواجهه با چنین مواردی، مراتب را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل خود اطلاع دهند.
این متخصص و جراح پوست و مو تاکید کرد: کشت سلولهای بنیادی در شرایط خاص قابل انجام است و در مطب شخصی یا کلینیک ها امکان تولید، تکثیر و تلخیص آن وجود ندارد.
گفتنی است دومین روز از برگزاری کنگره پوست به موضوع بهره گیری از سلولهای بنیادی در جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوست اختصاص داشت؛ چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران جمعه پنجم دی ماه 93 به کار خود پایان می دهد.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها