کد خبر: 203528
تاریخ انتشار :

3 روش ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، پایین بودن اعتماد به نفس در نتیجه عادت‌های فکری غلط‌مان به وجود می‌آید. برای این‌که این ویژگی را در خود تقویت کنیم چند راه ساده زیر بسیار موثر واقع خواهند شد:
‌باور غلط
بیشتر ما انسان‌ها معمولا میان طیفی از داشتن و نداشتن اعتماد به نفس قرار داریم و نمی‌توان به طور مطلق گفت که عاری از اعتماد به نفس هستیم. در حقیقت اگر مدام این جمله را در ذهن تکرار کنیم، این حس را در وجودمان نهادینه می‌کنیم که نمی‌توانیم برای بهبود وضع خود اقدام مثبتی انجام دهیم و بیش از پیش اعتماد به نفس خود را از دست داده و خود را در معرض شکست‌های متفاوت قرار می‌دهیم.
‌ غلبه بر اعتماد به نفس پایین
برای این‌که بتوانیم مشکل پایین بودن اعتماد به نفس را از بین ببریم باید جنبه‌های مختلف زندگی‌مان را بررسی کرده تا متوجه شویم در کدام یک از آنها اعتماد به نفس خوبی نداریم. با یافتن مشکل اساسی در زندگی‌مان که موجب اعتماد به نفس پایین در ما می‌شود، تقریبا نصف راه را می‌رویم. پس از آن می‌توانیم با کمک مشاوران زبده مشکل مورد نظر را نشانه رفته و از میان برداریم.
‌توجه به الگوهای فکری
‌وقتی یک الگوی فکری منفی مدت زیادی در ذهن‌ما جا خوش کرده باشد، چنان خود را عضوی از وجودمان می‌کند که ناخودآگاه اوضاع را بدتر می‌کند. باید این الگوی فکری مخرب را شناسایی کرد و جلوی فعالیتش را گرفت. ‌
دو روش خوب برای رهایی از افکار منفی را می‌توان به کار برد:
1ـ شخصی نکردن موضوعات: برای این‌که بتوانیم منفی فکر نکنیم، باید یاد بگیریم که هر موضوعی را شخصی نکنیم. مثلا اگر دوستی به تلفن مان پاسخ نداد، فورا به این نتیجه نرسیم که او به ما اهمیتی نمی‌دهد، بلکه ممکن است سرش شلوغ بوده و فرصت نداشته است. با این روش اعمال و رفتار دیگران روی ما تاثیر منفی نمی‌گذارد و اعتماد به نفس‌مان را کمرنگ نمی‌کند.
2ـ ترس از پذیرفته نشدن: برای این‌که دچار ترس و وحشت از پذیرفته نشدن در جمعی نشویم، بهتر است برای شرایط متفاوت چندین گزینه خوب داشته باشیم تا اگر در موقعیتی ما را به حساب نیاوردند با خود بگوییم موقعیت‌های دیگری داریم که می‌توانیم از آنها بهره ببریم. مثلا دایره دوستان مان در آن حد باشد که اگر دوستی دیگر معاشرت ما را نخواست، بسیار تنها نشویم.
منبع: جام جم آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها