کد خبر: 215604
تاریخ انتشار :

آب هورالعظیم باز شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز سید عماد حسینی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با بیان اینکه تاکنون سه دریچه این تالاب باز و آب در این دریاچه جاری شده است، گفت: بر اساس تعاملی که وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست دارد بزودی دو دریچه دیگر تالاب هورالعظیم باز می شود .
حسینی قسمت عمده این تالاب را در کشور عراق و تنها 30 درصد آن را در ایران دانست و افزود: برای جلوگیری از خشکسالی باید کشور عراق نیز همکاری های خود را در این حوزه افزایش دهد.
معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حذف گوگرد از ترکیبات گازوئیل و بنزین و حذف کامل بنزین پتروشیمی را از برنامه های وزارت نفت اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روزانه 700 تن گوگرد در پالایشگاهها از بنزین و گازوئیل جدا می شود و برنامه ریزی شده تا سال آینده این میزان به 1500 تن افزایش یابد.
حسینی از تهیه دستورالعمل ها و آئین نامه هایی در زمینه اثرات پروژه ها بر محیط زیست در وزارت نفت خبر داد و افزود: طرح جامع مدیریت محیط زیست برای تمام تاسیسات نفتی تعریف شده و تمام شرکت های زیرمجموعه موظف به اجرای آن هستند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال تدوین برخی قوانین و به روز کردن برخی استانداردهای زیست محیطی هستیم گفت: طرح کدگذاری پسماندها یکی دیگر از اقدامات وزرارت نفت است.
حسینی افزود: ملزم کردن شرکت ها به رعایت کردن استانداردهای زیست محیطی یکی دیگر از این اقدامات است که امیدواریم 90 درصد از اهداف زیست محیطی این وزارتخانه تا سال 1404 عملیاتی شود.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها