کد خبر: 222136
تاریخ انتشار :

برف و تگرگ در برخی مناطق کوهستانی کشور/ سامانه بارشی تا دوشنبه می ماند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز شدت بارش ها در استان های غربی، جنوب غربی و جنوبی خواهد بود و پیش بینی می شود این سامانه اواخر دوشنبه از شرق کشور خارج شود.
بر اساس این گزارش روز جمعه بارش باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، کرمان، بوشهر، خوزستان، ایلام و فارس و در ارتفاعات البرز در استان های تهران، قزوین، البرز و شمال غرب اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش بتدریج به شکل برف و باران و سپس با افت نسبی دما خواهد بود.
همچنین بارش برف و باران در جنوب آذربایجان غربی و بارش باران در غرب کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، رگبار و رعد و برق در بوشهر، خوزستان طی شنبه آینده دور از انتظار نخواهد بود.
بارش باران و برف در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، و بارش باران درکردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی و بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق در بوشهر، خوزستان و ایلام روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه آینده بارش باران در مازندران، گلستان، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز به شکل برف خواهد بود.
سازمان هواشناسی کشور ضمن آرزوی ایامی خوش برای هموطنان، توصیه کرده است برای تردد در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها و اقامت در حاشیه رودخانه ها، تدابیر لازم اتخاذ شود تا ضمن حفظ ایمنی از آسیبهای احتمالی جلوگیری شود.
با ورود این سامانه مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: اکنون دمای هوای تهران به حدود 16 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 30 درصد، سرعت وزش باد 21 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 12تا 21 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.
احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا به 8 تا 19درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعد وبرق گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، اظهارداشت: کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز شنبه اینده بین 10 تا 22 درجه بالای صفر و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان پایتخت در این روز کمی ابری نا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
به گفته وی، نقشه های هواشناسی نشان می دهند کمینه و بیشینه هوای تهران در روز یکشنبه آینده بین 9 تا 22 درجه بالای صفر خواهد بود و هوای تهران نیز در این روز ابری در پاره ای نقاط با بارش های پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها