کد خبر: 222260
تاریخ انتشار :

ایام نوروز ‌فرصت مناسبی برای احیای فرهنگ فاطمی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در خطبه‌های آخرین هفته سال 1393 با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: با توجه به تقارن این دو مناسبت باید مردم در صله ارحام خود حرمت شهادت حضرت زهرا(س) را حفظ کرده و سعی کنند که رنگ و بوی فاطمی را در این ایام در زندگی خود جاری کنند.

وی با اشاره به پیام و شعار سال که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان می شود، افزود: باید زمینه های عملیاتی و اجرائی شدن این شعارها در جامعه فراهم شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تکریم نیازمندان در ایام عید نوروز تصریح کرد: باید در جامعه اسلامی نسبت به فقرا و افراد کم‌بضاعت توجه شود و اسلام نیز در این زمینه تاکید فراوانی داشته و لازم است در این ایام و عید نوروز به این افراد عیدی خوبی داده شود.

وی با بیان اینکه صله رحم از سنت های بسیار نیکو و پسندیده دین اسلام است، گفت: دید و بازدید ایام نوروز عملی بسیار ارزشمند و پسندیده بوده که نباید به گناه آلوده شود و مردم در این ایام حرمت شهادت حضرت زهرا(س) را حفظ کنند.

آیت الله طباطبائی نژاد گفت: در ایام نوروز و با فرا رسیدن بهار، طبیعت زنده می شود که از خداوند متعال می خواهیم که تغییری نیکو در این ایام در جسم و روحمان ایجاد کند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها