کد خبر: 238372
تاریخ انتشار :

ابتکار: می خواهند عملکرد مثبت ما را مخدوش کنند/خوشبختانه مردم آگاهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، معصومه ابتکار روز یکشنبه در دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک در هتل المپیک تهران با تاکید بر اهمیت محیط زیست و ارتباط آن با آینده کشور و نسل های بعدی افزود: اگرچه رویکرد دولت در این حوزه بسیار امید بخش است اما در مقابل عده ای در تلاش هستند با مخدوش نشان دادن فعالیت های مثبت، حقایق و واقعیت ها را از نگاه مردم پنهان کرده و فضای امید در جامعه را کم رنگ کنند.
او گفت: یک نمونه از تلاش های امید بخش دولت، ایجاد فضای مناسب برای حضور سازمان ها و تشکل های مردم نهاد به عنوان بازوی قوی دولت در رفع بحران های مختلف است به گونه ای که فقط در حوزه محیط زیست طی دو سال گذشته تعداد سمن های فعال از 320 به بیش از 750 سمن تشکل افزایش یافته است.
معاون رییس جمهور گفت: در بسیاری مواقع همین تشکل ها حتی با نقد سازنده خود جریان های مثبت اجتماعی و آگاهی بخشی عمومی در کشور ایجاد کردند که برای موفقیت یک دولت رکن مهمی است.
ابتکار تلاش دولت برای رفع معضل آلودگی هوا به ویژه از طریق بهبود و ارتقای کیفیت سوخت با حذف بنزین آلوده پتروشیمی و توزیع بنزین استاندارد را یکی دیگر از موارد امید بخش برای مردم برشمرد و گفت: متاسفانه برخی تلاش کردند امیدواری مردم به حل معضلات زیست محیطی را با ارایه اخبار و اطلاعات نادرست از بین ببرند که البته امروزه با توسعه رسانه ها، مردم بسیار آگاه شده و تحت تاثیر جریان های منفی رسانه ای قرار نخواهند گرفت.
ابتکار با تاکید بر اینکه امید بخشی خط مشی رسانه ها در این دوره است گفت: اطلاع رسانی شفاف، صحیح و آگاهی بخش در سطح ملی منجر به ایجاد فضای همدلی و همزبانی و در سطح بین المللی منجر به پیشبرد صلح و دوستی می شود.
اونقد را یکی از ارکان مهم ارتباطات دانست و گفت: ایجاد فضای سالم و آزاد برای طرح دیدگاه های موافق و مخالف و باز شدن دریچه ای برای کشف حقایق از رسالت های مهم دولت ها است.
معاون رییس جمهوربا تاکید بر اینکه دولت ها موظف هستند در چارچوب رسانه ها و روابط عمومی ها فضایی مناسب برای طرح دیدگاه ها و اندیشه های متفاوت و بازگویی انتقادات و اشکالات اقدام کنند افزود: اقدامات و برنامه ریزی های این دولت در راستای ایجاد این فضا برای فعالان رسانه ای ، اجتماعی و متخصصان از طریق انتخاب روابط عمومی های قدرتمند میسر است.
ابتکار با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار کرد: بی شک رهبری در این نامگذاری اشاره مهمی به نقش ارتباطات برای ایجاد این فضا داشته اند که یکی از ارکان اصلی ایجاد این ارتباط روابط عمومی ها هستند.
او ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات در سطح جهانی گفت: نقص در ارتباطات منجر به غلبه دیدگاه های منفی ، تمایلات خودخواهانه و جنگ طلبانه بر دیدگاه های انسانی، محبت و اندیشه و خرد درست و منطقی می شود.
ابتکار با یادآوری پیشینه فرهنگی و مذهبی ایرانیان در مباحثی همچون صلح و دوستی اظهار کرد: مهمترین نقش ارتباطات جایگزینی رحمت، عشق و خوبی به جای خشونت ، جنگ و خودخواهی است.
اوبا بیان اینکه امروز در معاملات جهانی شاهد خشونت انسان ها نسبت به یکدیگر و حتی نسبت به محیط زیست هستیم گفت: تمام این خشونت ها ناشی از خودخواهی انسان ها و عدم ایجاد ارتباط صحیح است.
ابتکار با اشاره به اهداف هزاره برای برنامه بعد از 2015 اظهار کرد: توسعه پایدار از جمله این اهداف است که یکی از مولفه های آن حفظ محیط زیست است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران در بسیاری از شاخص های محیط زیستی وضعیتی نگران کننده دارد تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های دولت یازدهم و از جمله سیاست ها و برنامه ریزی های آن، بهبود وضعیت محیط زیست کشور از طریق اقداماتی همچون احیای شورای عالی محیط زیست، رایزنی با کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان برای احیای تالاب ها و رفع بحران گرد و غبار و افزایش تعاملات بین المللی به منظور بهره گیری از دانش و تجربه جهانی در حفظ محیط زیست است.
او گفت:عمومی به منظور رفع بحران ها در این حوزه است و این مهم فقط به واسطه تخصص ، تعامل و همکاری روابط عمومی ها میسر خواهد شد.
ابتکار با بیان اینکه حوزه محیط زیست حوزه ای کاملا تخصصی با تنوع ، گستردگی و پیچیدگی موضوعات است، اطلاع رسانی درست در این حوزه را یکی از مهمترین ارکان آگاهی بخشی اجتماعی و شکل دهی فرهنگ و جریان اجتماعی مثبت برشمرد.
دهمین همایش روابط عمومی الکترونیک امروز ( 27 اردیبهشت ) همزمان با نخستین روز از هفته روابط عمومی ها در هتل المپیک تهران برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها