کد خبر: 253103
تاریخ انتشار :

وزیر بهداشت: بحران دارویی برطرف شده است/ فاصله زیادی با نظام کارآمد سلامت داریم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی امشب در نشست هم‌اندیشی خیرین سلامت استان قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد اظهار کرد: توفیق کار خیر در حوزه مهمی مانند بهداشت و درمان، نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر، اقدامات خوبی در حوزه سلامت و به همت دولت و مجلس صورت گرفته و ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران، اعضای کابینه و سایر مسئولان هم در این زمینه همراهی لازم را داشته‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند در زمینه حل مشکلات بهداشتی و درمانی، دیده می‌شوند گفت: در سراسر کشور به ویژه در نقاط دوردست، اقدامات خوبی صورت گرفته و تقریبا می‌توان گفت از نظر تامین پزشک مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم طی این مدت کاهش یافته و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی به 10 میلیون ساکنان حاشیه شهرها ارائه می‌شود؛ قم یکی از اولویت‌ها در این زمینه است و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی قم بتواند در سال جاری، تمام سطح شهر و حاشیه‌های قم را زیر پوشش قرار دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه بحران دارویی که قبلا وجود داشت برطرف شده است، گفت: دولت سال قبل با 108 دلار نفت می‌فروخت ولی امروز قیمت نفت به زیر 60 دلار رسیده اما در عین حال انتظارات را به همراه افزایش توقعات محقق کند بنابراین امیدواریم بقیه حلقه‌های زنجیره نظام کارآمد سلامت را با همتی بیشتر تکمیل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر پرهیز از فعالیت‌های مقطعی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: فاصله ما با یک نظام کارآمد سلامت، زیاد است و قم نمونه آن به شمار می‌رود البته حتی در حاشیه شهرهایی مانند تهران هم محرومیت موج می‌زند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت رو به مسن شدن پیش می‌رود بیماری‌های جدیدی هم بروز می‌کنند که همین امر نشان می‌دهد کارهای زمین مانده زیادی وجود دارد و باید فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان همچنان تداوم داشته باشند.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین حوزه سلامت تاکنون اقدامات گسترده‌ای در توسعه مراکز درمانی و بهداشتی داشته و علاوه بر ثمرات مادی، در حوزه فرهنگی هم اقدامات خوبی را از این مجمع شاهد بوده‌ایم.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها