کد خبر: 288117
تاریخ انتشار :

رئیس سازمان حج و زیارت : شرایط حضور تمام زائران ‌اربعین در عراق ‌فراهم می‌‌شود‌/‌93 گیت در مرز مهران فعال شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، سعید اوحدی با بیان اینکه سامانه سماح همچنان فعال است و کنسولگری‌های عراق نیز تا یک هفته آینده روند صدور ویزا را ادامه خواهند داد، افزود:‌ زائران برای سفر به عراق عجله نداشته و مطمئن باشند شرایط حضور آنان در آیین‌های معنوی اربعین فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: ‌حضور تعداد زیادی از افراد که بدون داشتن ویزا قصد شرکت در اربعین را داشته‌اند باعث کندی تردد شده است.

اوحدی با بیان اینکه ‌پلیس گذرنامه عراق به هیچ وجه اجازه ورود افرادی که مدارک مورد نیاز را تهیه نکرده‌اند به خاک این کشور را نمی‌دهد، تصریح کرد:‌ با تمهیداتی که اندیشیده شده و تامین ارز، زائران فاقد ویزا در شهر مهران به ایلام برای دریافت مدارک ارجاع داده می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 26 گیت گذرنامه امروز در مرز مهران فعال شد که با اضافه شدن این تعداد به 67 گیت قبلی هم‌اکنون 93 گیت برای تردد زائران اربعین در این نقطه مرزی فعال است.

اوحدی گفت: تعداد گیت‌های گذرنامه در مرز زرباطیه عراق نیز با توجه به کمک جمهوری اسلامی از پنج گیت پارسال به 57 گیت افزایش یافته ‌ولی حجم حضور مردم در مرز مهران به حدی است که ا‌زدحام جمعیت همچنان مشاهده می‌شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها