کد خبر: 317137
تاریخ انتشار :

چرا روابط زناشویی بعد از مدتی سرد می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، حمید بهرامی اظهار کرد: زمانی که زن و مرد یکدیگر را کشف کرده، باهم خوش می‌گذرانند و همه خصوصیات یکدیگر را دوست دارند، تصمیم می‌گیرند که باهم ازدواج کنند، اما این وضعیت فقط برای مدتی طول می‌کشد و چند صباحی که می‌گذرد، مسئولیت، فشار مالی، دردسر و غم و غصه به موازات عمر زندگی مشترک قد می‌کشد.

این روان‌شناس ادامه داد: در چنین وضعیتی تولد فرزند و مسئولیت‌های مربوط به آن نیز جای خوشی‌ها و لذات اوایل رابطه را پر می‌کند و همین موضوع به مرور زمان موجب می‌شود که دلسردی، سرزنش، تمسخر و دوری، از همه درزهای موجود در رابطه رشد کرده و شرایط را برای شکست دشمن فرضی و سردی فضای حاکم بر خانه فراهم کند.

وی افزود: از این‌رو، می‌توان به جرات گفت که اگر زن و مرد رابطه مشترک را در اولویت همه مسایل و مشکلات زندگی بدانند، هیچ‌گاه شاهد سیر نزولی کیفیت روابط شان نخواهند بود. به عبارتی، رابطه حاصل از ازدواج برای پختگی در گذر زمان، نیاز دارد که همیشه در اولویت باشد و مرد و زن نیز باید در مواجهه با مصایب، آسایش همسرش را بیش از سایر مسایل مد نظر قرار دهد، چراکه در غیر این صورت بدون شک زیبایی‌های زندگی رو به تباهی می‌رود.

بهرامی تصریح کرد: البته این که هیجان اول زندگی مشترک با مرور زمان کاهش یافته و روابط منطقی‌تر شود، امری طبیعی است، اما هیچ‌کدام از ما نباید اجازه دهیم که خصوصیات اخلاقی نیک همسرمان رو به فراموشی رود و پستی و بلندی مسیر زندگی جایگزین آرامشی باشد که در صورت فقدان، جبران کردنش سخت و حتی غیرممکن است.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز تنش و کشمکش بین زوجین، تمایل شدید برای تغییر دیگری است. در حالی که برخی ویژگی‌ها از اساس تغییرناپذیرند و جزو ویژگی‌های شخصیتی به‌شمار می‌روند. از این‌رو، تلاش برای تغییر آن‌ها می‌تواند تاثیر سوء روی کیفیت روابط گذاشته و گرمی زندگی زناشویی را به سردی سوق دهد. در واقع‌ یکی از مهم‌ترین راهکارهای حفظ تازگی روابط، در اولویت قرار دادن همسر و پذیرش او به عنوان فردی است که با همه خصوصیات اخلاقی مثبت و منفی‌اش‌ منتخب ما بوده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها