کد خبر: 351064
تاریخ انتشار :

چمران: ۱۰ لایحه شورای عالی استان‌ها در مجلس تصویب نشده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، مهدی چمران در سی‌امین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز سی‌امین اجلاس شورای عالی استان‌ها با حضور جمعی از اعضای شورا برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه قانون مالیات بر ارزش افزوده که در برنامه ششم توسعه تغییراتی داده شده است و این تغییرات برخلاف مصلحت شوراها و شهرداری‌هاست مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد که متوقف شود.
وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز، علی لاریجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران حضور داشت، گفت: از ریاست مجلس درخواست شد که نظرات شوراها را درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم جویا شوند و بررسی‌ها را با دقت لازم در این خصوص داشته باشند که کاری انجام نشود که منجر به کندی شوراها شود.
چمران گفت: 10 تا لایحه به مجلس شورای اسلامی داده‌ایم که به تصویب نرسیده بود و به مجلس دهم کشیده شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آلودگی هوا و بحث معاینه فنی از 2 سال به 5 سال مورد بررسی قرار گرفت و تمامی کارشناسان محیط زیست از این موضوع نگران هستند، لذا درخواست شد که معاینه فنی خودروها به 2 سال بازگردد.
وی درباره اخذ پول برای روشنایی و آب در معابر و پارک‌ها و تونل‌ها اظهار داشت: بابت این روشنایی‌ها از شهرداری‌ها پول دریافت می‌شود که این موضوع بی‌معنی است و نباید بابت روشنایی معابر، پارک‌ها و تونل‌ها هزینه‌ای پرداخت شود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر ریاست مجلس شورای اسلامی درباره مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه چیست، گفت: در این خصوص مفصل با رئیس مجلس صحبت شده و نظر وی با ما موافق است و فضای عمومی مجلس نیز در این خصوص موافقت کرده‌اند، چرا که نظر ما کاملاً منطقی است و این طرح جدید به دلایل خاصی که شاید تمرکزگرایی است موجب ریختن ارزش افزوده به خزانه دولت می‌شود.
وی گفت: شهرداری‌ها درآمد و هزینه‌ای هستند، باید درآمد لازم را کسب کنند تا نسبت به مسائل شهر اقدام کنند و این قانون جدید در برنامه ششم توسعه به صلاح شهرها و روستاها نخواهد بود.
وی درباره به حدنصاب نرسیدن اعضای شورای عالی استان‌ها گفت: چند نفر آخر جلسه صحن شورا را ترک کردند تا به پرواز بازگشت به شهرستان‌های خود برسند و امروز به دلیل اینکه به حد نصاب نرسیدیم، مصوبه خاصی را نگذراندیم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها