کد خبر: 422746
تاریخ انتشار :

افزایش 10 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران روستایی و عشایری

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: امسال تصمیم گرفتیم که 200 هزار کارگر ساختمانی دیگر را تا پایان سال تحت پوشش بیمه قرار دهیم .

به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه طرح قرار گرفتن کارگران ساختمانی در پوشش بیمه‌ای در سه طبقه از استاد کار تا کارگر انجام می شود، خاطر نشان کرد: در آغاز دولت یازدهم نزدیک به 500 هزار نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار داشتند، اما زمانی که مطالعات مربوطه انجام شد و بانکهای اطلاعاتی شکل گرفت مشخص شد که 170 هزار نفر از این افراد کارگر ساختمانی نیستند و در مشاغل دیگری فعالیت می کنند .

وزیر کار گفت: اقدامی که ما انجام دادیم این بود که تعداد کارگران تحت پوشش بیمه را به نزدیک یک میلیون نفر رساندیم. یعنی به طور متوسط طی 4 سال قبل سالانه بیش از 100 هزار نفر به کارگران تحت پوشش اضافه کردیم .

ربیعی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده مجموعا حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر کارگر ساختمانی فعالیت می کنند، تاکید کرد: با تحت پوشش قرار دادن 200 هزار نفری که پیش‌بینی کرده‌ایم فکر می‌کنم تا پایان سال 96 دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه درمانی نماند .

وی درباره تامین اعتبارات لازم در این زمینه نیز اظهار کرد: به رقم آنکه با توجه به مصوبه موجود 700 میلیارد تومان بیشتر نتوانستیم منابع کسب کنیم اما 1600 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه از فردا 10 درصد به دریافتی مستمری بگیران روستاییان و عشایر اضافه خواهد شد، خاطر نشان کرد: در گذشته دریافتی روستاییان وعشایر ثابت می ماند اما امسال تلاش کردیم که براساس نرخ تورم این میزان دریافتی را افزایش دهیم .

ربیعی گفت: 100 میلیارد تومان مورد نیاز این طرح را تامین کرده‌ایم و امیدواریم که این میزان افزایش در دریافتی در بهبود وضعیت مستمری بگیران تاثیرگذار باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها