کد خبر: 423054
تاریخ انتشار :

مولاوردی: در کلان‌شهرها به فرآیند توسعه بی‌توجهی می‌شود/حمل‌ونقل‌های عمومی مردانه‌اند

مولاوردی: در کلان‌شهرها به فرآیند توسعه بی‌توجهی می‌شود/حمل‌ونقل‌های عمومی مردانه‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مولاوردی
دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در همه کلان‌شهرها شاهد بی‌توجهی به فرآیند توسعه هستیم و این اندازه غلبه‌ی تکنیک و فن بر روابط انسانی قابل قبول نیست.
به گزارش نامه نیوز، شهیندخت مولاوردی، امروز، دوم شهریورماه، در آیین گشایش و آغاز به کار پنجمین شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر تقابل تکنیک و فن با حقوق شهروندی و همچنین توسعه یک معضل ادامه‌دار است.
وی افزود: حرفم به این معنی نیست که باید در برابر مدرنیته مقابله کنیم، بلکه باید چگونگی رویارویی با این وضعیت را طراحی و آماده کنیم.
مولاوردی خاطرنشان کرد: باید هدف غائی خودمان را از توسعه تعیین کنیم؛ آیا این هدف صرف دادن آمار و ارقام تعداد پروژه است یا به افزایش رفاه، امنیت، شادی و نشاط مردم هم توجه داریم؟ باید انگاره‌های خودمان را از تکنیک و فن و رعایت حقوق شهروندی نیز تبیین کنیم.
دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه باید راهش را پیدا کنیم تا بیش از پیش شاهد شلختگی‌ها، کج‌روی‌ها و زشتی‌های شهرها نباشیم، ادامه داد: در حوزه زنان نیز حقوق شهروندی بسیار جای کار دارد؛ به طوری که عدم رعایت حقوق آنان -از حمل و نقل شهری تا شرکت در تصمیم‌گیری‌های مهم- دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: حمل‌ونقل‌های عمومی مردانه‌اند؛ به‌طور مثال، دست‌گیره‌های اتوبوس‌ها برای زنان نامناسب است و حالا می‌دانیم که فقط نباید به تفکیک محل زنان و مردان توجه کرد.
مولاوردی یادآور شد: شهرهای ما باید جایی باشند برای تنفس، تقسیم شادی‌ها و همدلی در غم‌ها. مدیریت‌های شهری ما باید پاسخگو باشند.
وی اصافه کرد: در تحقق حق زنان در شهر نیازمند قوانینی هستیم که حضور زنان در محل تصمیم‌سازی‌های شهری را تضمین کند.
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه در شهرها باید حق برخورداری از آسایش و آرامش را همه شهروندان داشته باشند، گفت: آرامش یعنی برآوردن نیازهای روحی در شهر و آسایش که جنبه‌های فیزیکی شهروندان را در برمی‌گیرد، از ارکان مهم حقوق شهروندان در شهرهاست.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها