کد خبر: 424182
تاریخ انتشار :

کشف تریاک از فرگاز شیرینی‌پزی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این مقدار تریاک در یک دستگاه فر گازی مخصوص شیرینی پزی به صورت کاملا حرفه ای جاسازی شده بود و علاوه بر پوشش محافظ سربی با کافور پوشانده و در فویل های آلمینیومی وکیوم شده بود که با تلاش و مهارت مربیان سگ های مواد یاب در گمرک غرب تهران کشف و ضبط شد .
به گزارش نامه نیوز این سومین محموله قاچاق سازمان یافته مواد مخدر است که از ابتدای سالجاری با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سگ های مواد یاب در گمرک غرب تهران کشف می شود .
بنابراین گزارش ؛ با الکترونیکی شدن تمامی رویه ها در گمرک ، اطلاعات محموله های اظهاری توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته از مرکز کنترل و در صورت نیاز اقدامات ویژه کنترلی انجام می شود .
هم اکنون تعداد 21 سگ موادیاب آماده به کار در گمرکات کشور فعالند که 10 قلاده در سال 95 خریداری و آموزش داده شده است.
کشفیات انواع کالا توسط ماموران گمرک در سال گذشته به کمک سامانه های الکترونیکی ؛ تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاههای ایکس ری کامیونی ؛ سگ های مواد یاب و کالایاب و همچنین با ارتقای سطح آموزش ماموران در خصوص نحوه جاسازی و قاچاق کالا در مجموع 56 درصد افزایش داشته است .
فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها