کد خبر: 431138
تاریخ انتشار :

دکتر رهبر در مراسم معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

باید در دانشگاه‌ها از علم به ثروت‌آفرینی برسیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: امروز روز تکریم و تقدیر است از برادر عزیز آقای دکتر نظام آبادی و به آقای دکتر حیدری خیر مقدم می گوییم.
به گزارش نامه نیوز، وی با تاکید بر اینکه امیدواریم به اهداف عالیه نظام دست یابی پیدا کنیم، اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی باید در عرصه علمی در جهان پیشتاز باشد و بتواند به خوبی نقش آفرینی کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری غنی و ثروتمند است، خاطر نشان کرد: با وجود سرمایه در کشور شاهد فقر دربین مردم و محرومیت در مناطق گوناگون هستیم.
دکتر رهبر افزود: دلیل فقر در کشور این است که نتوانسته‌ایم از علم در راستای تولید سرمایه بهره مند شویم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز یکی از وظایف دانشگاه ها این است که از علم آموزی به ثروت آفرینی ارتقا یابند و در جهت رفع نیاز مردم برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: مردم از نخبگان، دانشگاهیان و دانشجویان خود انتظار تحقق این ماموریت را دارند تا از علم به ثروت آفرینی برسند. امروز دوران آموزش برای آموزش و پژوهش برای پژوهش خاتمه یافته است و باید پژوهش درخدمت مردم و برای رفع نیاز آنها دنبال شود. دانشگاه آزاد اسلامی در دوره چهارم خود باید از امکانات و ظرفیت‌های علمی و دانشجویی خود برای تحقق این ماموریت استفاده بهینه داشته باشد.
دکتر رهبر با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر جامعه باید نقش آفرین باشند، گفت: اعضای هیات علمی علاوه بر انجام وظایف آموزشی در بخش وظیفه پژوهشی موظف به حضور در صنعت و کمک به تحقیقات و توسعه هستند
وی با بیان اینکه حضور اعضای هیات علمی باید در بخش صنعت و کشاورزی به خوبی نمایان شود، گفت: اگر این علم تبدیل به ثروت شود و افزایش ارزش افزوده صنایع را در پی داشته باشد صنایع باید درصدی از این ارزش افزوده را برای ادامه ارتباط در اختیار دانشگاه قرار دهند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید علم در صدر دانشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: ااکنون با توجه به جمعیت دانشگاه در این حوزه انتظار بیشتری می‌رود، اما شرایط کنونی و کسب رتبه یک در بین دانشگاه‌های کشور قابل قبول است.
دکتر رهبر در ادامه با انتقاد به اینکه تا به امروز به خوبی نتوانسته ایم ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور لمس کنیم، اظهار داشت: قطعا برای رفع چالش‌های عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، چالش‌های آبی کشور باید ارتباط صنعت و دانشگاه و اعضای هیات علمی و واحدهای تحقیقات و توسعه صنایع با قدرت دنبال شود.
دکتر حیدری در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی اراک را برندی فرهنگی دانست و بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی برند قرآن و عترت است و به خوبی توانسته است در کشور مطرح و نقش آفرین باشد.
منبع: آنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها