کد خبر: 433630
تاریخ انتشار :

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل ماه+عکس

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل ماه+عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"الکساندر کریونیشف"( Alexander Krivenyshev) در هفته گذشته موفق شد از لحظه عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از برابر ماه عکسبرداری کند.
به گزارش نامه نیوز، این عکس ترکیبی در تاریخ 4 اکتبر و در نیوجرسی آمریکا گرفته شده است.
این عکاس که پیش از این موفق شده بود از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از برابر خورشید نیز عکسبرداری کند اعلام کرد که عبور ایستگاه از برابر ماه تنها 0.86 ثانیه طول کشیده است.
ایستگاه فضایی بین‌المللی یک آزمایشگاه فضایی در ارتفاع 400 کیلومتری سطح زمین است که در آن شش فضانورد از "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا)، "سازمان فضایی روسیه"(روسکاسموس) و "آژانس فضایی اروپا"(ایسا) حضور دارند.
عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل ماه+عکس
این ایستگاه با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.
بیشتر بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی ساخته شده اما تا سال‌های پایانی دهه کنونی چند بخش جدید به آن افزوده خواهد شد. پس از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن خواهد داشت، و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد.
ایستگاه فضایی بین‌المللی سومین شی نورانی در آسمان است که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.
منبع:ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها