کد خبر: 447279
تاریخ انتشار :

حفر تونل 40 متری برای دستبرد به اموال تاریخی پاکدشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیشپور، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان پاکدشت از انهدام باند حفاری‌های غیرمجاز در پاکدشت خبرداد و گفت: ۸ نفر از اعضای این باند دستگیر و با قرار تامین وثیقه تا تکمیل تحقیقات به زندان معرفی شدند.
به گزارش نامه نیوز علیشپور با اعلام این خبر افزود: طی گزارش رسیده از پلیس اطلاعات و امنیت شرق استان تهران مبنی بر حفاری غیرمجاز در اطراف یکی از امام زاده‌های شهرستان پاکدشت جهت رسیدن به آثار تاریخی و فرهنگی، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم، این منطقه برای مدتی تحت نظر قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات لازم دستور قضایی برای ورود به محلی که به حفاری غیرمجاز اقدام می‌کردند، صادر شد، پس از ورود ملاحظه شد این افراد به حفر تونلی عمودی به متراژ ۸ متر و همچنین از ته چاه ۸ متری به طرف امام زاده ۴۰ متر حفر کرده بودند تا به اموال تاریخی و فرهنگی دست یابند.
دادستان پاکدشت اضافه کرد:۸ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و متهمان با حضور در دادسرا جهت دسترسی به اموال تاریخی و فرهنگی تفهیم اتهام و با قرار تامین وثیقه تا تکمیل تحقیقات به زندان معرفی شدند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: سرکرده این باند متواری و قرار جلب وی نیز صادر شده است، هویت این فرد محرز است.
در بازرسی از نامبردگان چند جلد کتاب در حوزه علایم هاو نشانه ها و نقشه های مختلف که دراین خصوص مورد استفاده قرار میگیرد کشف شد
منبع : رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها