کد خبر: 449834
تاریخ انتشار :

افزایش نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی تکذیب شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار سعید منتظرالمهدی روز دوشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه ها ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی نداشته ایم.
به گزارش نامه نیوز وی درباره توزیع موادمخدر در قالب دستمال های مرطوب افزود: هیچ گونه گزارشی از وجود این دستمال های اعتیادزا، توهم زا یا روانگردان ثبت نشده است اما از آنجایی که 700 نوع انواع موادمخدر توهم زا وجود دارد ممکن است چنین چیزی باشد اما پلیس موادمخدری در این قالب را تایید نکرده است.
سخنگوی ناجا ادامه داد: در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 13 درصد افزایش کشفیات یعنی حدود 525 هزار کیلوگرم انواع موادمخدر مواجه بوده ایم که بخش اعظمی از آن را تریاک تشکیل می دهد.
منتظرالمهدی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم تریاک معادل 30 کیلوگرم هروئین است، گفت: امسال در افغانستان زمین زیر کشت موادمخدر 60 درصد افزایش داشته یعنی 321 هزار هکتار کشت تریاک داشته است که با افزایش 90 درصدی ( 9 میلیون کیلوگرم تریاک) مواجه بوده در حالی که سال گذشته 462 تن تریاک تولید کرده بودند.
سخنگوی ناجا اضافه کرد: در طی 10 سال اخیر بالاترین کشفیات موادمخدر بالغ بر هشت هزار و 700 کیلوگرم، مربوط به استان هرمزگان بوده است همچنین در 9 ماه امسال 80 درصد کشفیات موادمخدر مربوط به شرق کشور و حواشی آن بوده یعنی این کشفیات به سطح پایین تر (شهرها) نرسیده است.
وی با اشاره به افزایش 7 درصدی توزیع کنندگان موادمخدر گفت: در 9 ماه امسال جمع آوری معتادان متجاهر 20 درصد افزایش داشته است که با ایجاد زیرساخت ها در کمتر از ثانیه می توانیم تمام این معتادان را جمع آوری کنیم.
منتظرالمهدی با اشاره به اینکه حدود 255 میلیون معتاد و بیش از 700 نوع انواع موادمخدر توهم زا و روانگردان در جهان وجود دارد، افزود: بحران اعتیاد از سن 15 تا 20 سالگی است که باید در این مقطع سنی در کنار فرزندانمان باشیم این در حالی است که آغاز انحراف به موادمخدر 15 سالگی است و سن اعتیاد در مردان 24 سال و زنان 26 سال اعلام شده است.
به گفته وی، دروازه ورود موادمخدر قلیان و سیگار است و پلیس مبارزه با موادمخدر در حوزه پیشگیری اقدام به دایر کردن 16 مرکز مشاوره و همچنین 650 دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری ها کرده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها