کد خبر: 451836
تاریخ انتشار :

تشعشعات موبایل خطرناک است؛ گوشی را در جیب خود نگذارید!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تصویر تشعشعات موبایل خطرناک است؛ گوشی را در جیب خود نگذارید!
مضر بودن امواج گوشی ها، بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه روزه، کارشناسان از تاثیرات آن بر زندگی مردم صحبت می‌کنند. اما انتشار اطلاعاتی از دعوای حقوقی یکی از پروفسورهای دانشگاه برکلی با نام جوئل موسکوویتز (Joel Moskowitz) که سال 2009 مطرح شده بود، سبب ارائه توصیه‌هایی از سوی این دپارتمان شده است.
به گزارش نامه نیوز موسکوویتز مدعی شده بود که مرکز بهداشت عمومی، آلودگی‌های ناشی از تلفن های همراه و امواج موبایل را شدیدا دست کم گرفته و مردم باید بدانند که با چه چیزی رو به رو هستند. سال گذشته، موسکوویتز در این پرونده پیروز شد و حالا مزکر بهداشت عمومی، دستورالعمل‌های خود را به‌روز کرده است. سخنگوی این مرکز، دکتر کارن اسمیت (Karen Smith) ضمن اشاره به نگرانی‌های بسیاری از مردم نسبت به استفاده از گوشی موبایل و ایمن بودن آن، می‌گوید:
زمانی که می‌خوابید، گوشی را از بدن خود دور نگه دارید. همچنین گوشی را در جیب یا کیف پول خود نگذاشته و آن را با خود حمل نکنید.
چنین موضوعی می‌تواند برای مردم یک کابوس باشد، اما سخنگوی CDPH با اشاره به مطالعات مختلف می‌گوید استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، شانس ابتلا به سردرد، ایجاد تومور و کم شدن تعداد اسپرم‌ها را افزایش داده و به صورت کلی، مشکلاتی از جمله فراموشی، از دست دادن شنوایی و خواب پریشان در شب را به همراه خواهد داشت.
اگرچه چند سال پیش، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد هیچ ارتباط مستقیمی میان ایجاد تومورهای مغزی و تشعشعات موبایل ها وجود ندارد، اما احتیاط، بهتر از هر چیز دیگری بوده و بهتر است کاربران، عادات استفاده طولانی‌مدت از گوشی های خود را کنار بگذارند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها