کد خبر: 452263
تاریخ انتشار :

رژیم غذایی در بیماران مبتلا به سنگ کلیه چگونه است؟

رژیم غذایی در بیماران مبتلا به سنگ کلیه چگونه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیمین وحیدی با تأکید بر اینکه برای دفع همه انواع سنگ‌های کلیه، نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان مایعات و بیشتر از همه آب خالص ضروری است گفت: اگر نوع سنگ کلیه کلسیمی یا فسفری باشد، از مصرف فرآورده های لبنی، شکلات و نارگیل خودداری کنید.
به گزارش نامه نیوز وی گفت: افرادی که سنگ‌های کلیوی از نوع فسفاته دارند، باید رژیم غذایی حاوی مواد اسیدی مصرف کنند. اسیدها به اسیدی نگه داشتن مختصر ادرار کمک می‌کند.جراح کلیه و مجاری ادراری به افرادی که دچار سنگ کلیوی اسیداوریکی یا سیستینی هستند، توصیه کرد: مصرف رژیم غذایی حاوی مواد قلیایی به قلیایی نگه داشتن ادرار کمک می‌کند.
بیشتر بخوانید: 9 عادت غلط که به کلیه‌هایتان آسیب می‌زند
وحیدی رعایت رژیم غذایی کم چربی و پرفیبر را برای مبتلایان به انواع سنگ های کلیوی ضروری دانست و گفت: انواع میوه‌های حاوی سیترات نیز از حلال های سنگ هستند.وی خاطرنشان کرد: افرادی که سنگ کلیه دارند، در صورت افزایش درجه حرارت تا 38.3 درجه سانتیگراد حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در صورت بروز علایم عفونت کلیه (سوزش و ناراحتی هنگام ادرار کردن یا احساس مکرر نیاز فوری به ادرار کردن)، یا علایم جدید و غیرقابل توجیه با پزشک معالج خود مشورت کنید. داروهای تجویزی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند و پزشک بر اساس شرایط بیماری و نشانه‌های جدید، ممکن است داروی دیگری برای بیمار تجویز کند.
منبع:فارس
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها