کد خبر: 454318
تاریخ انتشار :

پشت‌پرده شیر‌های آنتی‌بیوتیک‌دار

پشت‌پرده شیر‌های آنتی‌بیوتیک‌دار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدحسین عزیزی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در خصوص استفاده از آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و بیماری دام‌ها گفت: در مواقعی که آلودگی دام زیاد یا گاوها بیمار می‌شوند، برای درمان یا دور کردن آلودگی‌های دام از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند که طبیعتاً این دارو وارد شیر آنها می‌شود.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: شیرهایی که آلوده شده باید دور ریخته شود و نباید وارد چرخه تولید در کارخانجات شوند. همچنین در کارخانجات به دلیل وجود بخش نظارت، مسئولان فنی به هیچ عنوان دارو وارد شیر نمی‌کنند و این داروها از دامداری وارد شیر می‌شود. ولی این امکان وجود دارد که کارخانجات به شیرهایی که چندین روز مانده و در حال فساد است، موادی را تحت عنوان وایتکس اضافه کنند تا قابل استفاده شود.
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: وجود آنتی‌بیوتیک در شیر در بدن مقاومت نسبت به این دارو ایجاد می‌کند و اگر کسی دچار بیماری عفونی شود، این آنتی‌بیوتیک در آن فرد از درمان بیماری جلوگیری می‌کنند. افزودن آنتی‌بیوتیک به شیر را باید سازمان‌های مسئول مانند غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و... پیگیری کنند تا آسیبی به آحاد جامعه نرسد.
منبع:فارس
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها