کد خبر: 456830
تاریخ انتشار :

برای حفظ سلامت پوست و مو، ۱۲ ماده غذایی را از دست ندهید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلوگیری از روند سریع پیری، حفظ درخشانی و تقویت موها و تمام آنچه که سلامت پوست و مو نیاز دارد، در گرو مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ب ۳، ویتامینEو ویتامین کا دارد.
به گزارش نامه نیوز بهترین گزینه های غذایی و ویتامین ها در ارتباط با حفظ سلامت پوست و مو در اینجا معرفی شده اند:
ماهی های چرب: ماهی حاوی ویتامین های ب ۱۲، ب ۶، ب ۳، ب۲ و حاوی روغنی است که باعث تقویت پوست می شود. مصرف ماهی به طور منظم و مرتب در سلامت پوست، مو و ناخن ها موثر است. ماهی ها محتوی اسیدهای چربی هستند که التهاب را کاهش می دهند و خاصیت ضد آبی پوست را بهبود می بخشند. ماهی از نظر تغذیه ای منبع بسیار عالی از تمام اسیدهای آمینه به خصوص لیزین است. این اسیدآمینه از جمله اسیدهای آمینه ضروری است که در بدن ساخته نمی شود. اسیدهای چرب در ماهی از نوع امگا ۳ است.
اسفناج: این سبزی تیره رنگ دارای مزایای ضد پیری شناخته شده است. اسفناج حاوی ویتامین های آ و ث بوده که ترمیم زخم کمک می کند و سلول های پوست را سالم نگه می دارد. ویتامین ث به تولید کلاژن و ایجاد سلول های پوستی جدید کمک می کند و گزینه موثری برای جلوگیری از فرایند خشک شدن پوست است.
روغن نارگیل: بهترین گزینه برای از بین بردن شوره سر است. روغن نارگیل همچنین خواص ضد میکروبی به خاطر وجود اسید لوریک و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط دارد که به تقویت موی سر کمک می کند و رویش مجدد مو را تسهیل می نماید. روغن نارگیل باعث درخشندگی موها می شود.
آناناس: مصرف آناناس با هیدراته نگه داشتن پوست شناخته شده است. ضمن این که مصرف این میوه باعث جلوگیری از چین و چروک های زودرس و خطوط ریز زیر چشم می شود. آناناس حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از بروز آکنه نیز هست. بروملین موجود در آناناس موجب کاهش تورم و التهاب پوست می شود.
گردو: یک میان وعده مقوی برای حفظ درخشندگی پوست است. مواد مغذی موجود در گردو باعث محافظت از پوست در برابر التهاب و اثرات مضر اشعه یو وی آفتاب می شود. گردو همچنین حاوی ویتامین ب برای افزایش رشد مو، تقویت مو و کاهش ریزش مو است.
شکلات تیره: باور کنید یا نه، شکلات تیره حاوی طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها برای مبارزه با چین و چروک پوست، بهبود جریان خون و محافظت از پوست در برابر آسیب های اشعه یو وی خورششید است.
گوجه فرنگی: اسیدیته موجود در گوجه فرنگی باعث جلوگیری از بروز آکنه می شود و مواد مغذی موجود در آن پاک کننده های طبیعی پوست هستند. بنا به تحقیقات محققان آلمانی گوجه فرنگی همراه با ترکیب روغن زیتون، برای رفع آفتاب سوختگی بسیار موثر است.
آووکادو: منبع غنی از بیوتین است که برای حفظ شادابی پوست، ، کاهش چین و چروک های صورت، و جلوگیری از خشکی موها و خارش سر، مصرف آن توصیه می شود.
سویا: بر اساس مطالعات محققان استرالیایی سویا زیبایی ظاهری پوست را بهبود بخشیده و از آن محافظت می نماید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از سویا به صورت موضعی و یا به عنوان مکمل خوراکی، موجب محافظت پوست و حتی ترمیم آن در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین مشخص شده است که سویا در بهبود ساختار و استحکام پوست نیز نقش دارد.
بلغور جو: این محصول سرشار از مس، روی، ویتامین های گروه ب و .. است که به رشد ناخن های سالم کمک می کند. روی یک ابزار قدرتمند برای مبارزه با آکنه است و التهاب را نیز کاهش می دهد.
لوبیا: سرشار از پروتئین، بیوتین و روی است که نقش مهمی در ضخیم تر شدن ناخن ها دارد. بیوتین موجود در لوبیا باعث تقویت موها نیز می شود. لوبیا غنی از فیبر، و آنتی اکسیدان ها باری تولید کلاژن و درخشندگی پوست است.
هویج: سرشار از بتاکاروتن بوده و خاصیت ضد پیری دارد ضمن این که منجر به رشد بهتر مو و ناخن می شود. بتاکاروتن موجود در اسفناج، کلم، نخود فرنگی و کاهو نیز همین خاصیت را دارد.
منبع: آوای سلامت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها