کد خبر: 480805
تاریخ انتشار :

باز هم منتظر باران و وزش باد شدید باشید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا،اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۰ اردیبهشت) سامانه بارشی همچنان در کشور فعال است و در نیمه شمالی کشور به جز بخش‌هایی از شمال غرب، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: امروز (۱۰ اردیبهشت) شدت بارش در همدان، شمال لرستان، نیمه شمالی اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی خواهد بود همچنین امروز در شمال شرق کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.
مدیر کل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا (۱۱ اردیبهشت) بارش باران گاهی همراه با با رعد و برق، وزش باد شدید موقت در مرکز، بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان به تدریج به صورت پراکنده در شرق، شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش به صورت پراکنده در در مناطقی از غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود.
وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ اردیبهشت) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) نیمه شرقی خلیج فارس و از بعدازظهر امروز و فردا شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.
مدیر کل‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر طی امروز (۱۰ اردیبهشت) مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز پنجشنبه (۱۳ ازدریبهشت) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور و سبب ابرناکی و رگبار و رعد و برق در شمال غرب، غرب و جنوب غرب می‌شود.
وظیفه در پایان با اشاره به شرایط جوی پایتخت اظهار کرد: فردا (۱۱ اردیبهشت) تهران نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق، همراه با وزش باد با کاهش ابر در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۱۷ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. افزون بر این هوای تهران در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای آن ۱۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها