کد خبر: 490030
تاریخ انتشار :

با این صندلی هوشمند هرگز بیمار نمی شوید

با این صندلی هوشمند هرگز بیمار نمی شوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صندلی هوشمند مذکور توسط گروهی از پژوهشگران المانی طراحی شده است. این صندلی هوشمند متشکل از چند سنسور فشار منعطف را ابداع کرده‌اند که نحوه نشستن کاربر را ارزیابی کرده و در صورت نشستن در وضعیتی ناسالم هشدار می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز همه ما می دانیم که بدون وجود صندلی هوشمند و با صندلی های متداول، ما اغلب اوقات ساعت های روی صندلی های عادی نشسته و کمر خود را خسته می کنیم. اما واقعیت این است که شیوه زندگی غیرفعال و ناصحیح احتمال ایجاد برخی از بیماری‌ها از جمله مشکلات قلبی، اضافه وزن، فشار خون بالا و همچنین دیابت را دوچندان می‌کند.
به‌همین دلیل محققان مؤسسه صنایع و تحقیقات سیلیکات فرانهوفر آلمان، یک صندلی هوشمند با نام (LED stool) طراحی و تولید کردند که نحوه نشستن کاربر را ارزیابی کرده و در صورت نشستن در وضعیتی ناسالم هشدار می‌دهد.
جالب است بدانید این صندلی هوشمند، متشکل از چند سنسور فشار منعطف و دو لایه الکترود از جنس سیلیکون رسانا در صندلی مجهز به ال‌ای دی قرار داده شده است. به ‌محض نشستن کاربر روی این صندلی هوشمند ، سنسورها فعال شده و وزن کاربر، ارگونومی و زاویه نشستن را اندازه‌گیری کرده و ثبت می‌کند.
این داده‌ها به شکلی بی‌سیم به یک رایانه یا تلفن هوشمند ارسال شده و پس از پردازش به صندلی منتقل می‌شود. با روشن شدن چراغ‌های این صندلی در رنگ‌های خاص، کاربر از نوع نشستن خود آگاه می‌شود.
جالب است بدانید روش اسفتفاده از این صندلی این است که پس از آن کاربر از طریق بازخورد حاصله، درخواستی را ارسال می‌کند. بر اساس نوع درخواست، ویدئویی به نمایش درآمده و ارگونومی ناصحیح نشستن به کاربر ارسال می‌شود.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها