کد خبر: 499450
تاریخ انتشار :

اعتراف به گناه یک زن / من تسلیم شدم اما مرا به سکوت واداشتند !

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رکنا، راهبه‌های کلیسا از دهه‌ها اذیت و آزارشان توسط کشیش‌های کلیسا گفته‌اند. یکی از این راهبه‌ها می‌گوید بعد از اینکه حین جلسات اعتراف به گناه در کلاس درسی یک کشیش ایتالیایی به او تعرض کرد دیگر در جلسات اعتراف شرکت نمی‌کند.
او می‌گوید: وقتی قضیه را به مافوقش گزارش داد، از طرف کلیسا به دلیل فرهنگ پنهان‌کاری در کلیسای کاتولیک و همچنین احساس شرم خود مجبور به سکوت شد و این کار روحش را زخمی کرد. او اکنون بعد از دهه‌ها تجربه خود را مانند راهبه‌های بسیاری در سرتاسر جهان که از طرف کشیش‌ها و اسقف‌ها مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفتند با مردم در میان گذاشته است.
تحقیقات اسوشیتد پرس نشان می‌دهد این وقایع در اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا شیوع داشته و به دلیل اینکه زنان در کلیسای کاتولیک زیردست مردان به حساب می‌آیند و نسبت به آنها در رده دوم هستند تاکنون مسکوت مانده است. تعداد این راهبه‌ها دقیقا مشخص نشده است ولی مشکل گستردگی فراوانی دارد و بخصوص در آفریقا و هندوستان بغرنج‌تر است.
کلیسا این افراد را نادیده می‌گیرد و چشم خود را بر آنها می‌بندد. واتیکان هم از اظهارنظر در مورد این موضوع که در کنار افشای تعداد زیادی کودک‌آزاری به یکی از مهمترین مشکلاتش تبدیل شده است سرباز می‌زند و مجازات یا عدم مجازات کشیش‌ها را در حیطه وظایف کلیساهای محلی می‌داند. گزارش‌های متعدد راهبه‌های سرتاسر دنیا اما که با الهام از جنبش من هم هالیوود مانند یک گلوله برف در حال رشد است، به نظر نمی‌رسد که به سادگی قابل اغماض باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها