کد خبر: 501169
تاریخ انتشار :

برگزاری جلسات کمیسیون‌ها درساختمان جدید شورای عالی استان‌ها/امضای توافقنامه با سازمان محیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز مرتضی الویری در حاشیه هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درخصوص ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها که مقرر شده توسط شهرداری تهران در اختیار این مجموعه قرار گیرد، گفت: چند روز پیش در جلسه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران داشتیم پیشنهادی از سوی رئیس مجلس مبنی بر واگذاری یک ساختمان به شورای عالی استان‌ها مطرح شد که در ادامه مورد موافقت شورای شهر تهران قرار گرفت.
وی ادامه داد: برهمین اساس این موضوع در شورای شهر با طرح واگذاری ساختمانی در میدان آرژانتین مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید و در مرحله بعد فرمانداری تهران نیز این مصوبه را تایید کرد لذا به زودی این ساختمان در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌گیرد.
الویری افزود: از این پس جلسات کمیسیون‌ها در ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها واقع در خیابان بخارست برگزار خواهد شد و جلسات علنی این شورا نیز همچون روال گذشته در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برپا می‌شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در اجلاس امروز عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - با حضور در جلسه، مسائلی را در حوزه محیط زیست کشور و معضلات موجود اظهار کرد و نمایندگان نیز مشکلات محیط زیستی مربوط به استان خود را در این جلسه بیان کردند.
وی افزود: آقای کلانتری در جلسه امروز گفتند که با حدود ۶۰۰۰ نیرو در حوزه محیط زیست نمی‌تواند با معضلات موجود در این بخش مقابله کند همچنین امروز توافقنامه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید که بر براساس آن مجموعه شورای عالی استان‌ها بدون چشم‌داشتی آمادگی خود را برای همکاری با این سازمان اعلام کردند.
الویری در ادامه گفت: این توافقنامه مقدمه‌ای برای همکاری مردم با سازمان حفاظت محیط زیست و شوراها در سراسر کشور خواهد بود. شورای عالی استان‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند. به عنوان مثال درون شهرها آلایندگی‌هایی وجود دارد که مصوبات شورا می‌تواند در جهت کاهش آلایندگی‌ها محدودیت‌هایی را برای اتوبوس‌های شهری به عنوان یکی از عوامل ایجاد آلایندگی وضع کند.
رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در بخش مصرف آب نیز شورای عالی استان‌ها می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشد و سازمان حفاظت محیط زیست را در این امر یاری کند. همه می‌دانیم بخش قابل توجهی از مصرف آب در بخش کشاورزی است و در همین حوزه بخشی از آب هدر می‌رود لذا شوراها می‌توانند در بهینه مصرف کردن منابع آبی و آموزش در این حوزه همکاری موثری داشته باشند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما مصرف آب دو و نیم برابر نرم جهانی است در حالی که بارش در کشور ما ۲۱۰ میلیمتر است و جز کشورهای کم بارش محسوب می‌شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی درباره هزینه برگزاری اجلاس‌های این شورا و نحوه پرداخت هزینه اقامت اعضا گفت: برای برگزاری هر اجلاس مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان سرانه برای مدت سه روز به اعضای شورای عالی استان‌ها پرداخت می‌شود. در گذشته اعضا در یکی از هتل‌های شهر تهران اقامت می‌کردند که با تغییر و تحول در حال حاضر این مبلغ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و خودشان نسبت به محل اقامتشان تصمیم‌گیری می‌کنند.
الویری درباره اعتبارات این شورا در سال جاری اظهارکرد: امسال ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای شورای عالی استان‌ها به تصویب رسیده است که در چهار ماهه نخست سال جاری باید ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کرد که متاسفانه تنها دو میلیارد تومان به شورای عالی استان‌ها اختصاص داده شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها