کد خبر: 503459
تاریخ انتشار :

این افراد بیشتر زیتون بخورند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز زیتون میوه ی خوشمزه و گرمسیری که برای درمان نقرس و کاهش فشار خون بسیار کمک کننده است. رنگ زیتون مهم نیست و سبز وسیاه آن خواص یکسانی دارند. زیتون در کودکان باعث رشد بیشتر و افزایش قد می گردد. در این مقاله بیشتر درمورد خواص جادویی زیتون مطالعه کنید.
خواص داروئی زیتون
زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه ناس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است . برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک می باشد دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد .
بدین منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آنرا بمدت 15 دقیقه بجوشانید . سپس کمی قند بآن اضافه کرده و بمقدر یک فنجان دوبار در روز از آن بنوشید .
بعد از دو هفته باید بمدت 8 روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید روغن زیتون نرم کننده و صفرا بر است روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف کرد روغن زیتون کرم کش است روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است برای رفع خارش گزیدگی حشرات ، روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید بدن بچه هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی هستند با روغن زیتون ماساژ دهید اثر مفیدی دارد.
برای رفع خشکی لثه، روغن زیتون را بر روی لثه بمالید برای برطرف کردن خراش و ترک پوست ، گلیسیرین و روغن زیتون را بمقدر مساوی با هم مخلوط کرده و روی پوست بمالید دم کرده برگ درخت زیتون تب بر است جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و روماتیسم است.
برای سرباز کردن جوشها و کورک ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان کننده مالاریا است پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.
جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.
برای رفع سستی فلج و لقوه و تقویت نیروی جنسی باید 80 گرم روغن زیتون را با 14 گرم کندر و 16 گرم سیاه دانه مخلوط کرده و بمدت سه روز از آن بخورید.
خواص زیتون برای لاغری و کاهش
زیتون به دو صورت به کاهش وزن کمک می کند، نخست از طریق چربی های موجود در زیتون و دیگری به علت نقش زیتون در افزایش میزان هورمون سروتونین می باشد. در مورد اول تحقیقات دانشمندان که در سال ۲۰۱۱ به چاپ منتشر شده است نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی خود بیشتر از دیگر غذاهای چرب از زیتون و روغن زیتون استفاده می نمایند، نسبت به دیگران میزان افزایش وزن در آنها کمتر بوده است. محققان بر اساس نتایج این پژوهش چنین نتیجه گرفتند که این خاصیت زیتون در پیشگیری از افزایش وزن به علت وجود میزان زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره ای در آن می باشد. در واقع پیوندهای موجود در این نوع چربی راحت‌تر شکسته می‌شوند و مانند دیگر انواع چربی در بدن انباشته نمی‌شود.
خواص زیتون در پیشیگری از سرطان
رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم بدن را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند بنابراین اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. زیتون حاوی آنتوسیانین است که به عنوان یک ماده‌ی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. در واقع مواد آنتی اکسیدان‌ها، رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین برده، از تخریب سلول ها توسط این رادیکال ها پیشگیری می کنند.
التهاب کرونیکی و استرس اکسیداتیو، دلایل اصلی پیشرفت سرطان هستند. زیتون حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی فراوانی است و می‌تواند از ترکیب خطرناک التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو مزمن جلوگیری کند.
زیتون سیاه منبع شناخته‌ شده ویتامین E است که در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بافت چربی سریع عمل می‌کند. بسیاری از کارشناسان تأیید کرده‌اند که یک رژیم غذایی حاوی روغن زیتون و زیتون منجر به کاهش خطر وقوع سرطان روده بزرگ می‌شود.
سلامت دستگاه گوارش
مصرف منظم ویتامین E و چربی های تک غیر اشباع (monounsaturated fats) موجود در زیتون سیاه سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود. این مواد مغذی یعنی ویتامین E و چربی های تک غیر اشباع با خنثی نمودن رادیکال های آزاد از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کنند. علاوه بر این مصرف زیتون و روغن زیتون در پیشگیری از زخم معده و ورم معده (گاستریت) موثر است. با خوردن روغن زیتون ترشح صفرا و هورمون های پانکراس بسیار طبیعی تر از زمانی که فرد برای این منظور دارو مصرف می کند صورت می گیرد و به این صورت خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمتر می گردد.
از دیگر خواص زیتون باید به وجود مقدار زیاد فیبر در آن اشاره داشت که گونه ای خوردن یک فنجان زیتون سیاه ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به فیبر را تامین می نماید. فیبر باعث حرکت بهتر و راحت تر غذا در دستگاه گوارش می شود و به این صورت به سلامت دستگاه گوارشی کمک می کند.
تاثیر زیتون بر کاهش درد مفاصل
ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند و موجب کاهش التهابات بدن می گردند. مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده،تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به ویژه بیماران مبتلا به آرتریت، نقرس و دیگر بیماری های روماتیسمی، از زیتون بخوردند، درد آنها کاهش می یابد.
منبع:تیک

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها