کد خبر: 506552
تاریخ انتشار :

توزیع محموله چند قلم داروی وارداتی تا پایان هفته + اسامی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکنون 50 تا 60 قلم دارو در لیست کمبود دارویی قرار دارند، گفت: محموله‌های جدید وارداتی برخی داروها که در لیست کمبود دارویی قرار دارند، به زودی وارد کشور می‌شود و کمبود برخی داروها به زودی رفع خواهد شد، البته باید توجه داشت لیست کمبودهای دارویی متغیر بوده و ورود محموله دارویی و رفع کمبود روال عادی کار است.
وی در ادامه با اشاره به به موضوع کمبود داروی وارفارین کی طی یک ماه اخیر در بازار دارویی کشور به وجود آمده بود ،اظهار کرد: با واردات وارفارین کمبود این دارو تا حدی رفع شد و محموله جدید این دارو به زودی وارد کشور می‌شود.
خبر خوش برای بیماران تشنجی
جهانپور در ادامه به لیست برخی داروهایی که کمبود آنها در بازار دارویی کشور وجود دارد و به زودی با واردات مشکل کمبود آنها برطرف می‌شود، اشاره کرد و افزود: داروی اورلپت که یکی از داروها مهم برای کنترل حملات تشنجی بیماران مبتلا به صرع بوده در حال برچسب گذاری و بسته بندی است و هفته آینده وارد بازار می‌شود؛ همچنین کپسول اتوسوکسیماید که برای بیماران مبتلا به تشنج تجویز می‌شود در حال ترخیص از گمرک و برچسب گذاری بوده و پس از آن وارد بازار می‌شود.
توزیع کنترل شده داروهای بیهوشی
سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چند قلم داروی بیهوشی در لیست کمبود دارویی کشور قرار دارد و این کمبودها چه زمانی برطرف خواهد شد، گفت: تمهیدات لازم برای رفع کمبود داروهای بیهوشی اتخاذ شده است و محموله های این داروها وارد کشور شده است اما به دلیل جلوگیری از شتاب قیمتی و نشت داروهای بیهوشی به بازار توزیع آنها به صورت کنترل شده انجام می‌شود.
توزیع چند داروی بیماران سرطانی طی هفته اخیر و آینده
وی با بیان اینکه چند قلم داروی بیماران سرطانی در لیست کمبود‌های دارویی ادامه داد: داروی وین‌کریستین و پگ آسپاژیناز که داروهای شیمی درمانی هسنند وارد کشور شده است، اکنون داروها در مرحله برچسب گذاری قرار دارند و تا پایان هفته توزیع می شوند.
جهانپور ادامه داد: داروی بوسولفان (نوعی دارو که برای بیماران مبتلا به لوسمی میلوئیدی یا نوعی سرطان خون استفاده می شود) نیز وارد کشور شده است و از فردا برچسب گذاری و وارد چرخه توزیع می‌شود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه از توزیع دارو بیماران نقص ایمنی خبر داد و افزود: داروی ایمونوگلوبولین وریدی یا IVIG که در بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی تجویز می‌شود، در داروخانه ها توزیع شده است و محموله جدید آن نیز در راه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها