کد خبر: 519206
تاریخ انتشار :

سخنان یک مشاور ازدواج به پسران مجرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ازدواج مقوله مهمی در زندگی هر کسی است. به طور مرسوم پسران درخواست ازدواج می دهند و دختران قبول می کنند. امروز می خواهیم درباره ازدواج پسران صحبت کنیم. توصیه هایی برای پسران مجرد داریم که خوب است قبل از ازدواج آنها را بدانند. با نیک صالحی همراه باشید تا این نکات را بیاموزید.
توصیه هایی به پسران مجرد
پسران عزیز تر از جان! قبل از دست زدن به هر گونه ازدواج، حتما این مقاله را بخوانید. اینها مهمترین دلایل ازدواج پسران جوان است.
پسران مجرد
نکاتی برای پسران مجرد
امیدوارم با آشنا شدن با این دلایل، از هر گونه ازدواج ناخواسته و نامناسب جلوگیری شود:
۱- خسته شدن از زندگی یکنواخت.
هر پسر مجردی معمولا بعد از مدتی، از زندگی خود خسته می شود و در پی تغییر و تحول می گردد. هر روز یک نوع تفریح، هر روز فیلم های تکراری.
مگر فقط سینما رفتن و موسیقی گوش دادن و باشگاه رفتن و اینترنت و در بازار و خیابان ها دور دور کردن(!) می تواند پاسخگوی نیاز های تفریحاتی پسران جوان باشند؟ روزمرگی انسان را بیچاره می کند تا جایی که گاهی انسان برای رهایی از آن به کارهای خطرناکی مانند زن گرفتن هم دست می زند که بسیار «جیز» است
۲- به هم خوردن حال از خوردن املت،نیمرو و غذاهای کنسروی و آماده. البته این بند فقط شامل کسانی می شود که به اصطلاح مجردی زندگی می کنند وگرنه کسانی که در خانه ی پدرجان هستند و دستپخت بی نظیر مادر جان را تجربه می کنند مگر گوششان دراز است که بخواهند غذاهای شور و یا احیانا کم نمک عیال را بخورند؟!
۳- رفتن به بعضی از جاها مانند شهربازی و امثالهم که افراد مجرد را راه نمی دهند! بارها به شخصه دیده ام که سردر بعضی از شهر بازی ها ، پارک ها ، کافی شاپ ها و یا حتی سینماها نوشته اند «از پذیرفتن افراد مجرد معذوریم!». خب مجردان در اینجور موارد سرخورده می شوند و می روند معتاد می شوند. معتاد شدن بهتر است یا زن گرفتن؟!
نکاتی که پسران مجرد باید بدانند
۴- خراب شدن پوست دست بخاطر شستن لباس. البته این بند شامل کسانی می شود که ماشین لباسشویی ندارند و یا هنوز تفکرات سنتی دارند و فکر می کنند زن فقط می شوید،می ساید، می روبد و غذا می پزد. نمی دانند اگر بخواهند دختر امروزی بگیرند باید لباس دو نفر را بشویند! ۵- تمام شدن پول به خاطر خریدن ظروف چینی.
اشاره: از بس هنگام شستن آنها را می شکنند! باز هم می گویم فقط کسانی این بند شاملشان می شود که مجردی زندگی می کنند.
در این صورت دو راه دارند:
۱- اینکه زن بگیرند. ۲- از ظروف ملامینی استفاده کنند!
۶- سر رفتن حوصله.
خب هر کسی از تنهایی خسته می شود و دوست دارد دوستی بسیار صمیمی داشته باشد تا سر به سرش بگذارد و یا سر به سر خودش گذاشته شود! این یک چیز عادی است. البته رفیق های فاب و ناباب و غیرناباب(همان باب!) هم می توانند تا حدودی از این نیاز ها را بر آورده کنند.
مشاوره به پسران مجرد
۷- به تنگ آمدن از فرمایشات دیگران.
مادر: پسرم، مادر بیا امشب بریم خواستگاری. چرا مخالفت می کنی مادر قربونت بره. دختر خاله ات خوبه؟ دختر زری خانم چطور؟! نکنه کسی رو زیر سر داری بلا! بگو مادر من طاقت شنیدنشو دارم! پدر: دِ بچه برو زن بگیر دیگه! من همسن تو بودم سه تا بچه داشتم. دختر عمت چطوره؟ چی؟ نه؟ برو گمشو پسره ی الدنگ علاف الپر الاغ!!
۸- شنیدن جمله ی (این پسره دیگه آدم شده!) از گوشه و کنار! خود زنی تا چه حد؟! به هر حال هر کس نیاز به مورد توجه قرار گرفتن و دیده شدن و تعریف شنیدن دارد دیگر!
همچنین بخوانید : زمان مناسب برای فرزند آوری، چه هنگام است؟
۹- میل به بالندگی و شکوفایی!بدون شرح! و اما
مهم ترین دلیل:
۱۰- فرار کردن از رفتن به سربازی در شهر غریب و ناشناس.
زن گرفتن باعث می شود در شهر خودت خدمت مقدس سربازی را انجام بدهی! بعضی ها برای اینکه از خانواده خود دور نباشند به این راهکار هم دست می زنند. و در آخر پسر عزیز، اگر شما هیچ کدام از شرایط بالا را ندارید، به هیچ عنوان اقدام به زن گرفتن ننمایید.
همین زندگیتان چه عیبی دارد؟ خوش باشید و لذت ببرید
بد نیست بدانید ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه؛ درست یا غلط؟
ازدواج جوانان مجرد با زنان مطلقه از نمونه پدیده‌هایی به شمار می‌رود که با عرف و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه ایرانی، سنخیت و همخوانی ندارد، موضوعی که از منظر قانونی یا شرعی منعی برای آن لحاظ نشده و از حیث اجتماعی و فرهنگی قابل هضم و پذیرش نیست.
پسران مجرد
ازدواج پسران مجرد
در طول سالیان اخیر پدیده ازدواج برخی از جوانان مجرد با زنان مطلقه که بعضا برخی از آنها صاحب فرزند از همسر پیشین خویش نیز هستند، از موضوعات و رخدادهایی به شمار می رود که ظاهرا با افزایش هر چه بیشتری همراه شده است.
اگر چه آماری دقیق و مستدل در این خصوص وجود ندارد و یا حداقل اینکه در صورت وجود چنین آماری، با انعکاس و پوشش خبری همراه نشده،اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که چنین ازدواج هایی در میان برخی از جوانان بیش از پیش رایج شده است.
چندی پیش در قالب گزارشی،موضوع ازدواج دختران جوان با مردان میانسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت،در ذیل این گزارش تلاش می شود از حیثی دیگر(ازدواج پسران جوان و مجرد با زنانِ مطلقه)مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد.
جستجویی برای ایفای نقش مادرانه
فرید بهشتی پور جامعه‌شناس و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی در تشریح و واکاوی این پدیده اظهار داشت: عموما چنین ازدواج ها و پیوندهایی توصیه نمی‌شود، زیرا تجربه نشان داده در اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای اینچنینی، ظهور و بروز مشکل، چالش و انسدادهایی جدی در زندگی مشترک دور از ذهن و تصور نخواهد بود.
ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه
وی افزود: البته در این میان، ممکن است برخی با اشاره به نمونه هایی از چنین ازدواج هایی به موفقیت آن تاکید ورزند،اما علیرغم تاکید بر این واقعیت که لزوما نمی توان ادعا کرد که تمامی این ازدواج ها به شکست منتهی می شود، اما یقینا ضریب ریسک و بروز چالش هایی بغرنج و جدی در این نوع از ازدواج ها بسیار بالا است.
بهشتی پور گفت: در واکاوی ریشه یابی تمایل برخی از جوانان به ازدواج با زنان مطلقه باید پیشینه و محیط و بستر خانوادگی چنین جوانانی توجه شود.
این جامعه‌شناس و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی بیان کرد: بعضا مشاهده می شود برخی از جوانان به دلیل وابستگی بسیار بسیار شدید به مادر خویش،در صدد بر می آیند تا با الگو برداری از تیپ شخصیت والده خود،همسر گزینی کنند.
وی افزود: به واقع این طیف از جوانان، تلاش می‌کنند با انتخاب فردی با مختصات شخصیتی مشابه مادر خود، زندگی مشترک خویش را دنبال کنند.
بهشتی پور گفت: البته طرح این موضوع به این معنا نیست که لزوما تمامی جوانانی که وابستگی شدیدی به والده خویش دارند به ازدواج هایی اینچنینی تن می دهند اما در مواردی از پیوند جوانان مجرد با زنان مطلقه و سن بالا،می توان رگه ها و نشانه هایی از عامل مذکور را مشاهده کرد.
منبع:نو اندیشان و مشرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها