کد خبر: 526143
تاریخ انتشار :

نقاط کور دماوند و فیروزکوه زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در پایان سفر خود به شهرستان‌‌های دماوند و فیروزکوه در دماوند در خصوص دستاورد حضور در این شهرستان‌ها اظهار کرد: ما در این سفر مروری بر توسعه خدمات ارتباطی در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند داشتیم.

وی افزود: با وجود فاصله نزدیک این دو شهرستان به تهران، متاسفانه هنوز با نقاطی مواجه هستیم که به لحاظ تعداد خانوار جمعیت قابل توجهی دارند، اما به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن، تاکنون امکان برقراری ارتباطات نداشتند؛ این موضوع به ویژه در شهرستان فیروزکوه به صورت جدی‌تر مشاهده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این نقاط مربوط به برخی روستاهاست که حتی تلفن عادی و نسل دوم هم ندارند که در این خصوص مقرر گردید تا پایان خردادماه سال آتی این مناطق زیرپوشش خدمات تلفن همراه قرار گیرند.

آذری جهرمی تصریح کرد: مناطقی در فیروزکوه و به خصوص دماوند به عنوان گردشگری هستند که پوشش خدمات ارتباطی آنها مناسب نیست؛ در این خصوص، مقرر گردید که طی برنامه زمان‌بندی شده تا خردادماه سال آینده مشکلات آنها برطرف شود.

وی تاکید کرد: بخشی از شهرستان دماوند به دلیل ایجاد ارتباطات پایدار نیاز به توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری دارد؛ در این زمینه نیز مقرر شد که ارتباطات فیبر نوری در آنها برقرار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در این سفر بازدیدی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب انجام شد؛ این دستاوردها بسیار خوب به نمایش گذاشته شده و بسیار ارزشمند بود؛ در واقع، نمایشگاهی از آنچه مردم ایران توانسته بودند در طول این 40 سال فراهم کنند ایجاد شد که توسعه این منطقه را به خوبی نشان می داد.

آذری‌جهرمی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها در یک تصویر می‌توان رشد جامعه از لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و غیره را در طول 40 سال اخیر در شهرستان دماوند مشاهده کرد.

وی گفت: در پایان این سفر نیز نشستی در حوزه فناوری اطلاعات با جوانان برگزار شد و آنها دغدغه خود را مطرح کردند؛ یکی از درخواست‌ها تسهیل در شرایط کسب و کار بود که توضیحات لازم ارائه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: همچنین درخواست‌ دیگری مربوط به ایجاد پارک بود، طبیعتاً اینگونه نیست که بتوانیم در لحظه تصمیم بگیریم؛ اما باید ظرفیت دانشگاهی دماوند را مطالعه کنیم و تا هفته آینده اعلام می‌کنیم که آیا پارک فناوری اطلاعات دایر می‌شود یا خیر.

آذری جهرمی تأکید کرد: این امر به صورت کلی مثبت به نظر می‌رسد، اما باید با همه جزئیات، زمان‌بندی برای اجرا اعلام شود، چراکه بنا نداریم حرفی بزنیم که عملی نشود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها