کد خبر: 526247
تاریخ انتشار :

هفته سرد در راه است/ بارش فراوان در یازده استان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد اصغری با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای استان‌های کشور گفت: در طول هفته ای که امروز جمعه‌اش بود؛ استان ایلام با 132 میلیمتر در بین مراکز رکورددار کسب ریز‌ش‌های آسمانی بود. شهرستان مریوان هم با 169 میلیمتر از این بابت در جایگاه نخست قرار داشت.

وی افزود: از فردا کشورمان متاثر از امواج بارشی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: موج بالایی باعث بارندگی های مناسبی در باند شمالی کشور خواهد شد. آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، خراسان رضوی، تهران، البرز، قم و کمی با تاخیر سمنان و مازندران باید منتظر بارش باشند.

وی تصریح کرد: ​با ورود موج پایینی که دارای رطوبت خوبی هم است، بعد از مدت ها هموطنان ما در سیستان و بلوچستان باید منتظر بارندگی‌های خوبی باشند. در هرمزگان حتی امروز شرایط برای وقوع بارش فراهم است اما اگر بخواهیم غروب یکشنبه یا صبح دوشنبه را پیش بینی کنیم اکثر بارش ها در سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی خواهد بود. مشهدی ها در جریان باشند بستر خوبی برای بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته فراهم می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: یکی از هسته‌های بارشی در کرانه های دریای خزر و آذربایجان شرقی قرار می‌گیرد. وزش باد وضعیت مشترکی است که در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد شد ، این شرایط در عراق و سوریه باعث تولید کانون های گرد و خاک می شود.

متاسفانه ساکنین مناطق مرکزی باید پذیرای مهمانان ناخوانده باشند چون حداقل دو تا سه روز آینده این وضعیت پایدار است البته در بخش های مرکزی بارش هم داریم اما قابل توجه نیست.

اصغری ادامه داد: بطور کلی کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه بسیار ملموس خواهد بود، امروز در تهران با وقوع وزش باد مواجه خواهیم شد و بارش‌های پایتخت که قابل مقایسه با هفته گذشته نیست، از فردا شروع می شود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها