کد خبر: 526527
تاریخ انتشار :

9 گام برای اینکه جوان تر از سن واقعی تان به نظر برسید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بسیاری از راهکارهای ساده و بکارگیری آنها در سبک زندگی تاثیرات دوچندانی نسبت به مصرف محصولاتی دارند که شاید به قصد جلوگیری از روند پیری به فروش می رسند.
خوابیدن به پشت: اگر عادت دارید که هميشه به پهلو دراز بکشيد٬ در گونه ای که به بالش فشار وارد می کند٬ خطوطی ایجاد خواهيد کرد و تعداد چروکهای پوستی آن سمت از صورت رو قطعا بيشتر خواهد نمود. به علاوه٬ خوابيدن به پشت این حسن رو دارد که نه تنها از بروز چروکهای پوستی در صورت٬ ممانعت می کند بلکه دردهای گردن و کمر را نيز کاهش داده و مانع از رفلاکس اسيد معده می گردد.
مصرف چربی های سالم: اسيدهای چرب امگا ۳ باعث نرمی٬ لطافت و جوانی پوست هم می شوند زیرا عوامل التهاب زا در پوست مثل آکنه و پسوریازیس را کاهش می دهند.
اضافه کردن آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی: آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های ای و ب برای پوست بسیار اثربخشند. آنتی اکسيدانها٬ از پوست در برابر رادیکالهای آزاد مضر محيط که به سلولهای پوستی صدمه میزنند٬ محافظت می کنند. رادیکالهای آزاد٬ الاستين و کلاژن سلولهای پوستی را از بين می برند و باعث شکستگی این سلول ها می شوند. برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را فراموش نکنید. نخود نیز سرشار از ویتامین ب ۶ برای گیاه خواران است. برای دریافت ویتامين ای می توانيد از روغن سبوس گندم٬ تخم آفتابگردان و بادام استفاده کنيد.
خرید محصولات پروبیوتیک: غذاهای تخمیر شده علاوه بر اینکه برای دستگاه گوارش مفيد هستند٬ از پيری زودرس پوست نيز جلوگيری می کنند. غذاهای تخميری٬ منابع بسيار خوب آنتی اکسيدان و ترکيبات ضدالتهاب نيز هستند.
مصرف پروتئین کافی: میزان نیاز روزانه زنان به پروتئین، ۴۶ گرم است. پروتئين به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک نموده و از شل شدگی و افتادگی عضلات جلوگيری می کند و در نتيجه بدن فرد را جوان و با ثبات نشان می دهد. پروتئین در استحکام موها موثر است.
کاهش مصرف قند و شکر: مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پيری زودرس آن می شود.
ورزش: ورزش منظم باعث می شود بدن شما نسبت به همسالان خود ورزیده تر گردد. ضمن این که عرقی که بر روی صورت می نشيند٬ پيشرفت علائم پيری را در صورت شما٬ کندتر می کند.
مدیریت استرس: سلولهای افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند٬ سریعتر از کسانی که افسرده نيستند٬ دچار پيری می شوند. برای جلوگيری از پيری زودرس باید قدم به قدم پيش رفته و استرس را از زندگی خود به تدریج حذف کنيد. می توانيد از یوگا و مدیتيشن برای کاهش استرس کمک بگيرید.
کاهش مصرف نمک: خوردن غذاهای پر از سدیم و شور٬ باعث تجمع آب در بدن می شود. بنابراین٬ تعجبی ندارد که با خوردن این غذاها٬ صورت شما دچار ورم شده و به عنوان مثال٬ زیر چشمها دچار پف آلودگی شود. سعی کنيد که مصرف نمک را کمتر کرده و برای طعم دهی به غذاها از سایر طعم دهنده های طبيعی و خوشمزه مثل فلفل چيلی٬ آب ليمو و سبزیجات معطر استفاده کنيد. به این ترتيب٬ نه تنها ورم نمیکنيد بلکه خطر بالا رفتن فشار خون و سکته هم در شما کمتر می شود.
منبع:health

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها