کد خبر: 528693
تاریخ انتشار :

دامنه­ بیکاری به عروسک­ ها هم رسید .../ اولین عروسک بیکار ایرانی در بانک مشاغل رزومه ثبت کرد!!!

دامنه­ بیکاری به عروسک­ ها هم رسید .../ اولین عروسک بیکار ایرانی در بانک مشاغل رزومه ثبت کرد!!!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حدود 10 روز پیش، یک عروسک متعلق به مجموعه پیشگامان ، در سایت jobinja.ir رزومه ثبت کرد. این عروسک که خود را " باربد شادمان " معرفی نموده، جویای شغلی جدید شده است. گویا معضل بیکاری که در این سال­ها، برای جوانان مشکلات بسیاری را به همراه آورده است، گریبان­گیر عروسک ­های ایرانی شده و آنها را به سمت ارسال رزومه برای کسب و کارهای ایرانی سوق داده است. نکته قابل تامل اینجاست که در سیستم استخدامی هیچ کشوری، رویه و اصولی برای استخدام عروسک­ ها وجود نداشته و در واقع هیچ ردیف شغلی سازمانی برای آنها تعریف نشده است.

ساخت و ارسال رزومه این عروسک در بانک مشاغل، شاید در نگاه اول یک شوخی یا اعتراضی نمادین به حساب میامد، اما چند روز پیش، از این عروسک با نمک، ویدیویی منتشر شد که به طور رسمی و با تولیدی ساده، اما داستانی خلاقانه و زیبا، خود را بیکار معرفی کرده و از مدیران شرکت­ ها درخواست وقت مصاحبه حضوری کرده است و به آنها اطمینان داده که می ­تواند نظر آنها را جلب کند. احتمالا صاحب امتیازهای این عروسک، به دنبال معرفی او در جهت ویدیو مارکتینگ، حضور در کمپین ­ها و تبدیل او به یک اینفلوئنسر آنلاین هستند.

فارغ از میزان جدی یا شوخی بودن این ماجرا، خلاقیت و استراتژی حضور پلکانی و هوشمندانه این عروسک، قابل تقدیر و تحسین است و این اتفاقات نشان از حضور یک هسته مرکزی خوش فکر برای هموار ساختن مسیر اوست. این عروسک با ویژگی ­های منحصر به فردش که در صدر آنها، همین تیم فکری خلاق است، می­تواند تبدیل به ستاره­ محبوبی در میان مخاطبین شود. تسلط صداپیشه بر کاراکتر عروسک و هم­چنین تسلطش بر زبان انگلیسی کاملا مشهود است. او هم­چنین زبان ژاپنی را به شکلی با نمک صحبت می­کند. عروسک گردان او نیز چنان روحی در او دمیده است که مرز بین حقیقت و نمایش برای دقایقی در ذهن مخاطب محو می­شود. متن­ های نوشته شده برای او نیز، متن­هایی از جنس شخصیت اوست و به همین خاطر، ردپای یک نویسنده­ که شخصیت او را به طور کامل می­شناسد، در جای جای متن، قابل رویت است.

تا به اینجا ما در مورد او فقط این را می­دانیم که باربد شادمان، یک عروسک ایرانی است که پس از تحمل ماه­ها بیکاری و خانه نشینی، بالاخره صدایش درآمده و تقاضای شغلی جدید دارد و حالا که صاحب­خانه­اش، او را از خانه بیرون انداخته و وسایلش را جلوی در گذاشته، طاقتش تمام شده و می­خواهد زودتر تکلیفش را روشن کند و به روزهای خوبش برگردد. او مدعی است با کوله باری از تجربه و رزومه­ای قوی به میدان آماده است. در رزومه او مدیریت در شرکت­هایی مانند کوماتسو، کاواساکی و هوندا به چشم می­خورد که به طور حتم، قسمتی از کاراکتر کمدی و جذاب اوست.

فارغ از نتیجه ­ای که باربد شادمان در پیدا کردن شغل جدیدش خواهد گرفت، باید به او و کسانی­که او را برنامه ریزی و هدایت می­کنند آفرین گفت. عروسک ­های بسیاری هستند که در زمان بودنشان محبوب بودند، اما به گنجینه خاطرات تاریخی ما پیوستند. چقدر خوب است که چنین خلاقیت ­هایی در میان جوانان این سرزمین بروز پیدا کند و چقدر خوب است باربد شادمان دوست داشتنی و اولین عروسک بیکار ایرانی، بتواند شغل مناسبی برای خودش پیدا کند و اعصاب بهم ریخته ­اش کمی آرام­تر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها