کد خبر: 530763
تاریخ انتشار :

زمان پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت عیدی مددجویان این سازمان به اندازه یک ماه مستمری آنها در هفته پایانی اسفندماه خبر داد.
حسین نحوی نژاد با اشاره به زمان پرداخت عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور قبل از پایان سال گفت: عیدی مددجویان به اندازه یک ماه مستمری آنها پرداخت خواهد شد و این سازمان نهایت تلاش خود را برای تأمین بودجه مورد نیاز این بخش می‌کند.
وی درباره افزایش بودجه حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی نیز افزود: در رابطه با بحث معلولان افزایش بودجه مدنظر دولت در این بخش بیشتر از بخش‌های دیگر بوده به طوری که در حوزه توان بخشی افزایش ۶۰ درصدی بودجه را داشتیم این درحالیست که بخش‌های دیگر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشتند، بنابراین با توجه به مشکلاتی که وجود دارد توجه به این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها بوده است.
معاون توان بخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی تخصیص یافته برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مجلس مبلغ فوق برای اجرای این قانون افزایش یابد و در صورت تصویب مجلس به حدود ۲,۱۰۰ میلیارد تومان برسد.
نحوی نژاد درباره افزایش مستمری معلولان برای سال آینده نیز گفت: بر اساس قانون برنامه و بودجه باید هرسال حدود ۲۰ درصد مستمری افراد تحت پوشش رشد داشته باشد. این میزان رشد قطعی است اما در تلاشیم تا در رابطه با معلولان درصد رشد بیشتر باشد.
وی افزود: با تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان و اعتباراتی که تخصیص یافته، احتمال اینکه این درصد رشد بیشتر باشد زیاد است البته به موضوعات مختلفی بستگی دارد؛ اول اینکه باید به تصویب نهایی مجلس برسد و اجازه این میزان رشد از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز صادر شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها