کد خبر: 532974
تاریخ انتشار :

84 روستا در قزوین تخلیه اضطراری می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد شفیعی از افزایش روستاهای واجد شرایط تخلیه اضطراری در شهرستان قزوین خبر داد و اظهار کرد: تعداد 84 روستا با 427 خانوار در قزوین شناسایی شده که محل سکونت آنها در حاشیه رودخانه‌ها است و با طفعیان رودخانه‌ها قطعاً خسارتی به این افراد وارد خواهد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از خسارت، شناسایی، تذکر، هشدار، اخطار کتبی و اقدام لازم برای اسکان این خانواده‌ها در مساجد و همچنین مدارس پیش‌بینی شده است.

سرپرست فرمانداری قزوین عنوان کرد: 25 روستا در حوزه طارم سفلی، 24 روستا الموت غربی، 24 روستا در الموت شرقی و 11 روستا در کوهین تخلیه با خطر سیل روبرو هستند و تلاش خواهد شد تا تخلیه و در مساجد و مدارس اسکان داده شوند.

وی اضافه کرد: 63 واحد آبزی نیز در شهر قزوین وحود دارند که در حریم رودخانه‌ها قرار دارند و احتمال آبگرفتگی و تخریب این واحدها نیز وجود دارد که به مسؤولین و مدیران آنها هشدار لازم برای تخلیه داده شده است.

شفیعی عنوان کرد: 6 رودخانه نیز از داخل قزوین عبور میکند که ممکن است باعث خسارت به افرادی شود که در کنار آنها زندگی و یا تردد می کنند و بر همین اساس با شهرداری هفتگانه شهرستان قزوین هماهنگی صورت گرفته تا با تدابیر لازم تلاش شود آسیبی به مردم وارد نشود.

وی بیان کرد: در12 نقطه از شهر قزوین نیز ارتفاع منازل و کوچه از سطح خیابان پایین‌تر است و احتمال آبگرفتگی جدی در این مناطق را داریم.

سرپرست فرمانداری قزوین تصریح کرد: در محمودآباد نمونه با توجه به اینکه سد مخزنی دلیچای در پشت آن قرار دارد، مجبور شدیم برای اینکه شهروندان در شهر و کشاورزان با مشکل سیل روبرو نشوند، علی رغم میل برخی کشاورزان، دریجه سد مخزنی را باز کنیم و بنا بر این در داخل رودخانه قدیمی شهر محمودآباد آب جاری خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت لحظه به لحظه کار را پیگیری و به صورت 24 ساعته کار را رصد خواهد کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها