کد خبر: 539672
تاریخ انتشار :

كشف 12.6 تن سنگ سرب قاچاق در خراسان شمالی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، فرمانده پلیس راه گرمه -جاجرم- میامی گفت: با هوشیاری ماموران پلیس این محور، 12 هزار و 600 کیلوگرم سنگ معدن سرب قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال از خودروهای عبوری توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس در روز دوشنبه، ستوان یکم حسین سلیمانی اظهار داشت: این محموله قاچاق ساعت 10 و 40 دقیقه صبح امروز با متوقف کردن و بازرسی از بار یک دستگاه کامیون بنز در محور جاجرم - سبزوار کشف شد.

وی افزود: ابتدا راننده و سرنشین کامیون، محموله کامیون را سنگ نمای ساختمان اعلام می کردند ولی در بررسی اتاق بار کامیون مشاهده شد که محموله کامیون، سنگ معدن غیرمجاز کوه آلبلاغ اسفراین بوده که به صورت غیرمجاز و قاچاق برداشت شده است.

ستوان یکم سلیمانی گفت: براساس برگ توزین مقدار وزن سنگ غیرمجاز 12600 کیلوگرم بود که طبق گفته راننده و سرنشین کامیون ارزش ریالی محموله 4 میلیارد ریال است .

وی گفت: با دستور مقام قضایی، کامیون با محموله سنگ معدنی قاچاق و نیز 2 سرنشین قاچاقچی آن تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا معدن سرب و روی تازه یافت شده آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین، از فروردین ماه امسال با هجوم افراد سودجو برای برداشت سنگ معدن سرب که از عیار بالایی برخوردار است، مواجه شده بود.

این معدن به علت واقع شدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل ثبت نشده است.

پیش از این نیز 150 تن سنگ معدنی غیرمجاز برداشت شده از این معدن کشف و تعداد زیادی چهارپا، ماشین آلات و وسایل نقلیه که بار غیرمجاز حمل می کردند، توقیف و 60 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها