کد خبر: 544839
تاریخ انتشار :

وضعیت وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار علیرضا لطفی درباره وضعیت وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت گفت: در این حوزه وضعیت ما وضعیت مناسبی است، البته حتی یک مورد وقوع جرم نیز از نظر ما نباید رخ دهد و منظورم از مناسب این است که آمار ما بسیار کم است.

وی ادامه داد: دلیل این وضعیت هم این است که همکاران ما با اقدامات فنی که انجام دادند، در اواخر پارسال و ابتدای امسال چهار باند مسلحانه را قبل هر اقدامی شناسایی و دستگیر کردند و امروزه دیگر برنامه ریزی ما در پلیس آگاهی پیرامون اقدامات خشن و مسلحانه، شیوه پیش‌دستانه است و با رصد مجرمان پیش از وقوع جرم، بسیاری از آنان را دستگیر می کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون هر سرقت و جرم مسلحانه ای که در تهران رخ داده، همگی منجر به کشف و دستگیری شده است.

لطفی با بیان اینکه در بهار آمار وقوع جرائم مسلحانه در پایتخت در مقایسه با بهار پارسال کاهش داشته است، گفت: البته در این مدت اقدام خشن و مسلحانه پیچیده و نگران کننده ای هم نداشتیم، عمده جرائم مسلحانه سرقت و زورگیری و اختلافات بود که افراد با اسلحه های غیرمجاز، غیر استاندارد و حتی تقلبی دست به این جرائم زده بودند.

وی درباره اینکه چند درصد جرائم با سلاح گرم رخ می دهد، گفت: عدد جرائم مسلحانه ما در این مدت بسیار انگشت شمار است و اصلا قابل توجه نیست، اما با توجه به حساسیتی که روی این جرائم وجود دارد، هر مورد آن به سرعت اطلاع رسانی شده و جامعه از آن با خبر می شود.

لطفی خاطرنشان کرد: برای مقابله با چنین جرائمی و کاهش آن برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و در تلاشیم تا با اقدامات پیش دستانه با این قبیل از جرائم پیش از وقوع برخورد کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها