کد خبر: 547866
تاریخ انتشار :

افراد قطع عضو می‌توانند دوباره اشیا را لمس کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پژوهشگران آمریکایی دست مصنوعی موسوم به "لوک آرم" (LUKE Arm) را توسعه داده‌اند که می‌تواند کمک بزرگی به افراد قطع عضو کند.

این دست رباتیک به افراد قطع عضو اجازه می‌دهد تا اشیاء را دوباره لمس کنند و با استفاده از قدرت فکر آن را کنترل کنند.

اندام مصنوعی پیشرفته مذکور از چند "میکرووایر" (microwires) که در زیر پوست کاربر کاشته شده است، استفاده می‌کند و با استفاده از آن سیگنال‌هایی را به یک رایانه خارجی ارسال می‌کند که این امر منجر به حرکت دست می‌شود.

این دست مجهز به چند حسگر نیز است که سیگنال‌ها را به میکرووایرها منتقل می‌کنند و بنابراین حسی را که هنگام برداشتن اشیا تداعی می‌شود، شبیه‌سازی می‌کنند.

در ویدئوی زیر می‌توانید مشاهده کنید "کوین والگاموت" که دست خود را در یک تصادف از دست داده، می‌تواند دانه‌های انگور را از خوشه جدا کرده و در ظرف بگذارد. وی حتی می‌تواند توسط این دست مصنوعی حلقه‌اش را نیز به راحتی در انگشت خود بیندازد.

دکتر "گرگوری کلارک" (Gregory Clark) استاد مهندسی پزشکی دانشگاه یوتا گفت: ما نحوه ارسال اطلاعات به مغز را تغییر دادیم که طی ان افراد میتوانند با مغز خود دست را کنترل کنند. مطابقت بدن انسان با مغز، مزایای بسیاری دارد.

"لوک آرم " از موتورهایی با پوست سیلیکون ساخته شده است و این موضوع آن را شبیه دست انسان ساخته است. دست مذکور مجهز به یک باتری خارجی است که به رایانه متصل میشود. پیش از استفاده از این دستگاه پژوهشگران چند میکروالکترود و سیم را به زیر پوست دست و نزدیک عصب حرکتی دست، کاشته اند.

این میکروالکترودها، سیگنال های دیجیتالی را به رایانه ارسال می کند و یک ارتباط با مغز ایجاد میکند که این ارتباط به دست دستور حرکت میدهد.

دکتر کلارک در انتها افزود: اگر لوک آرم تا سال 2020 یا 2021، توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده تأیید شود، افراد میتوانند از ان استفاده کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها