کد خبر: 548754
تاریخ انتشار :

معاون زنان ریاست جمهوری: خشونت خانگی در ایران پایین است / سند ۲۰۳۰ در قالب ارزش‌های دینی است!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، معاون رئیس جمهور در امور زنان صبح امروز در دومین مراسم کنگره سلامت زنان و خانواده اظهار کرد: عدالت جنسیتی یکی از موضوعات مهم در جامعه است و هدف انقلاب اسلامی هم ایجاد عدالت در تمام ابعاد است.
ابتکار تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که ما آن را بررس کرده‌ایم بحث سند ۲۰۳۰ است که متاسفانه هر وقت حرف از این سند می‌شود، برخی از افراد این موضوع را در جامعه مطرح می‌کنند که مسائل غربی وارد کشور می‌شود اما من می‌گویم که سند ۲۰۳۰ در قالب ارزش‌های دینی بررسی شده است.
او با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم جامعه را از تحولات دور نگه داریم، افزود: یک جامعه پیشرو در زمینه‌های مختلف آگاهی کافی را دارد و ما نمی‌توانیم جلوی اطلاعات و آگاهی را بگیریم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: سلامت ابزار مهمی برای فعالیت خوب زنان و مردان در جامعه است و عزت و سلامتی الگوی خوبی برای یک انسان اخلاق مدار است تا ارزش‌های متعالی را در جامعه خود به نمایش بگذارد و این کار بدون داشتن اطلاعات کافی به هیچ عنوان میسر نیست.
ابتکار تاکید کرد: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت با همکاری قوه قضائیه بررسی شده و در همین زمینه با قضات جلسات متعددی گذاشته است . امیدوارم لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به دولت هر چه سریع‌تر برگردد تا بتوانیم آن را در مجلس مطرح و به تصویب برسانیم.
او اضافه کرد: خشونت خانگی زنان در ایران نسبت به سایر کشور‌ها خیلی پایین‌تر است اما یک مورد هم برای ما پذیرفته نیست.
ابتکار گفت: خانواده‌های نیازمند به مشاوره و مددکار می‌توانند ضمن تماس با شماره ۱۰۳ از خدمات امدادی و اجتماعی برخوردار شوند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: لایحه خشونت علیه کودکان در کمیسیون قضایی مطرح و به وسیله مجلس تصویب شده است اما در شورای نگهبان به لایحه ایراداتی وارد شده است. لایحه خشونت علیه کودکان در کمیسیون قضایی مطرح و در حال رفع ایرادات آن است.
ابتکار ادامه داد: کودک همسری باعث آسیب جدی به دختران می‌شود و دولت نیز موضع خود را در این زمینه اعلام کرده است. لایحه ممانعت از کودک همسری به نوعی ممنوعیت از ازدواج دختران زیر ۱۳ سال است. این لایحه در هیات دولت به تایید رسیده و برای تصویب به مجلس فرستاده شده است .
او در جمع خبرنگاران درباره موضوع مرخصی زایمان زنان اظهار کرد: در حال حاضر میزان مرخصی زنان ۹ ماه است و تعداد ماه‌های مرخصی زنان افزایش پیدا نمی‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها