کد خبر: 550383
تاریخ انتشار :

4 جایگزین طبیعی برای پنی سیلین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پنی سیلین یک آنتی بیوتیک تجویزی است که امروزه بسیار رایج بوده و برای بسیاری از عفونت های باکتریایی کاربرد دارد. پنی سیلین در زمان ضعف سیستم ایمنی و عدم توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها، تجویز می شود. همچنین می توانید از جایگزین های طبیعی برای سیستم ایمنی خود استفاده کنید که البته باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.
ویتامین C
ویتامین C به مبارزه در برابر عفونت و بهبود توان دفاعی بدن شهرت دارد. براساس موسسه لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، ویتامین C به تولید سلول های سفید خون سرعت بخشیده و در نتیجه افزایش توان ایمنی بدن را به همراه دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی بوده که از بدن در برابر آسیب های مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند. هر چند تحقیقات اخیر مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم را برای بهبود توان ایمنی موثر می داند، اما موسسه لینوس پاولینگ مصرف روزانه ۱ گرم از این ویتامین را توصیه کرده است.
ویتامین D
ویتامین D در زمان تابش اشعه فرابنفش خورشید بر روی پوست بدن ساخته می شود. به دلیل افزایش نگرانی در مورد ابتلا به سرطان پوست، بسیاری ازافراد کمبود ویتامین D دارند. این ویتامین نقش مهمی در فعال کردن سیستم ایمنی دارد، به طوریکه سطح بالای پروتئین و ویتامین D در بدن التهاب را در بیماران دیالیزی کاهش می دهد. میزان مصرف توصیه شده برای این ویتامین ۵ میکروگرم یا ۲۰۰ واحد بین الملل در روز است.
روی
ماده معدنی روی در ماهی، گوشت قرمز، آجیل و دانه ها یافت می شود. این ویتامین به محافظت از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد می پردازد. همچنین کمک به درمان جراحات و تقویت سیستم ایمنی از دیگر مزایای روی محسوب می شود. براساس دانشگاه مریلند، روی نقش مهمی در کارکرد درست سیستم ایمنی بدن داشته به طوریکه افراد مبتلا به کمبود این ماده معدنی در برابر عفونت ها بسیار آسیب پذیر هستند.
سیر
علاوه بر ویتامین ها و موادمعدنی، استفاده از سیر نیز برای کمک به مبارزه با عفونت ها کاربرد دارد. براساس کالج بهداشت طبیعی در کلایتون، سیر در جنگ جهانی اول و دوم بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و به نام پنی سیلین روسی شهرت داشت. سیر به طور طبیعی ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است. همچنین سیر یک رقیق کننده طبیعی خون بوده و درصورت استفاده همزمان با داروهای رقیق کننده ی خون مانند کومادین باید از مصرف این ماده غذایی اجتناب کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها