کد خبر: 550671
تاریخ انتشار :

رئیس نظام پزشکی: افزایش ظرفیت پزشکی به سلامت مردم آسیب می‌زند

رئیس نظام پزشکی: افزایش ظرفیت پزشکی به سلامت مردم آسیب می‌زند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی، بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت‌های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت های جبران ناپذیر به این رشته مهم خواهد شد.

وی افزود: طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی که با زمینه‌سازی جهت‌دار رسانه‌ای روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، موجب نگرانی در جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که ۳۰ سال تدریس پزشکی را تجربه کرده ام با اطمینان عرض می کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تدبیر و عنایت ویژه رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم، مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی پیشتر گفته بود که طرح دو فوریتی افزایش پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی تقدیم مجلس شد.

وی از طراحان طرح دوفوریتی افزایش پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی گفته بود که با توجه به نیازسنجی شورای عالی انقلاب فرهنگی و پایین بودن میزان دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی تعدادی از نمایندگان طرح ۲ برابر شدن پذیرش دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی آینده را به هیات رئیسه ارائه کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها