کد خبر: 552380
تاریخ انتشار :

سه داروی جدید در مشهد معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن در این مراسم گفت: "سدیم کلراید استنشاقی ۷ درصد" (سالین هایپر تونیک)، پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی لیتری پلی پروپیلنی و لوفلوکساسین تزریقی سه دارویی هستند که توسط این شرکت ساخته شده است.
مجید طبسی افزود: داروی "سدیم کلراید استنشاقی" برای بهبود عملکرد ریوی از طریق هیدراته کردن و تسهیل خروج ترشحات استفاده می ‌شود و ویژگی‌ های آن شامل تک دوز بودن، کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌ های ریوی، مقرون به صرفه بودن و استفاده راحت ‌تر در مقایسه با سدیم کلراید ۵ درصد است.
وی اظهار داشت: داروی "پتاسیم کلراید ۱۵ درصد در آمپول ۱۰ میلی ‌لیتری پلی پروپیلنی" نیز برای پیشگیری و درمان کمبود پتاسیم خون استفاده می‌ شود، این محصول در کودکان تحت درمان طولانی ‌مدت با آدرنوکورتیکوئیدها و همچنین در سیروز کبدی همراه با آسیت، اسهال، استفراغ طولانی نفروپاتی تخلیه کننده پتاسیم کاربرد دارد و کاهش هزینه‌ های درمانی به دلیل تولید در حجم پایین ‌تر، از دیگر ویژگی‌ های این دارو است.
طبسی گفت: "لوفلوکساسین تزریقی" هم داروی ضدباکتریایی وسیع الطیف با اثرگذاری مؤثر بر روی باکتری ‌های گرم مثبت، درمان عفونت‌ های پنومونی مقاوم به پنی سیلین، خط اول درمان پروستاتیت باکتریال حاد و مزمن، قابلیت انفوزیون مستقیم به بیمار، پر شده در کیسه سه لایه شفاف آماده مصرف با گرید مخصوص محلول‌ های تزریقی با حجم ۱۰۰ میلی ‌لیتر است.
وی افزود: این شرکت با هدف تامین نیازهای دارویی کشور و صدور آن به بازارهای هدف با تولید انواع محلول های تزریقی و شست و شو در اشکال دارویی ویال، بطری و کیسه های چند لایه پلی الفین در حجم های ۵ تا پنج هزار میلی لیتر در سال ۱۳۶۳ تاسیس و در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری کامل رسید.
وی اظهار داشت: رویکرد این شرکت همواره تولید داروهایی بوده که یا در کشور ساخته نشده یا تعداد آن اندک است و بر این اساس هر سال دو یا سه محصول جدید که برای نخستین بار در کشور ساخته یا در حجم زیاد تولید شده را به جامعه پزشکی معرفی کرده است.
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن، سبد محصولات این شرکت را شامل انواع الکترولیت ها، آنتی بیوتیک ها، داروهای قلبی و عروقی، داروهای کلیوی، حجم دهنده های خونی و سیستیک فیبروزیس برشمرد.
وی ادامه داد: راهبردهای شرکت داروسازی ثامن از زمان تاسیس تاکنون احداث کارخانه به منظور رفع کمبود سرم در کشور، اولویت قرار دادن تولید محصولاتی که از طریق واردات تامین می شده، تضمین تولید مداوم سرم، حمایت از صنعت بومی با تولید مواد اولیه در داخل کشور، تولید ماشین آلات صنایع دارویی، فعالیت در حوزه بیماری های خاص نظیر کلیوی و هموفیلی و سی اف و بیماری های قلبی و عروقی، سرمایه گذاری و احداث واحدهای جدید بوده است.
وی سامان داروی هشتم، یار طب و دارو پژوه سامان را از دیگر شرکت های وابسته به داروسازی ثامن برشمرد و افزود: در حوزه داروسازی به درجه ای رسیده ایم که نیاز به ساخت ماشین آلات و فناوری تولید دارو احساس می شود تا بتوان وابستگی کشور به این بخش را کاهش داد لذا شرکت داروسازی ثامن بهمن ماه امسال نخستین دستگاه تولید سرم خود را رونمایی خواهد کرد.
طبسی با اشاره به مشکلات شرکت داروسازی ثامن اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی مشکل کشور را در زمینه تامین مواداولیه برای تولید درک می کنیم لذا زمانی که بیمارستان ها و شرکت های بیمه هزینه داروهای خریداری شده از شرکت را نمی دهند، شرایط را برای آنها دشوارتر نمی کنیم.
وی گفت: در مقابل شرکت داروسازی ثامن انتظار دارد سیستم بانکی این نهاد را در پرداخت تسهیلات یاری دهد، بیشترین انرژی مدیران این شرکت در سال جاری صرف باز کردن قفل هایی شده که در سیستم بانکی، دریافت ارز و گمرک با آنها مواجه است.
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها