کد خبر: 552536
تاریخ انتشار :

تبعیض اینبار در صدور گذرنامه / عبور این شخص در کل دنیا آزاد است! + عکس

تبعیض اینبار در صدور گذرنامه / عبور این شخص در کل دنیا آزاد است! + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سالانه میلیارد‌ها سفر در جهان صورت می‌گیرد. براساس آمار سازمان هوانوردی ایکائو در سال ۲۰۱۸ تنها از مسیر هوایی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مسافر جابجا شده‌اند و همه مسافران باید اوراق شناسایی خود را در مبادی ورودی و خروجی کشور‌ها ارائه دهند. به طور معمولا مسافران در سفر‌های داخلی کارت شناسایی و در سفر‌های خارجی گذرنامه خود را ارائه می‌دهند، ولی در میان همه این مسافران، مسافری وجود دارد که نه در سفر‌های داخلی و نه سفر‌های خارجی، مدرک شناسایی ارائه نمی‌دهد، زیرا که برای او گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود و او کسی نیست جز ملکه انگلیس.
تبعیض اینبار در صدور گذرنامه / عبور این شخص در کل دنیا آزاد است!
در صفحه اول گذرنامه‌های بریتانیایی نوشته شده است که «وزیر امور خارجه به نام بریتانیا و به نام ملکه این کشور از همه افراد ذی‌ربط می‌خواهد که برای دارنده این گذرنامه عبور آزاد، بدون مانع را ممکن کرده و دارنده گذرنامه را به شکل کامل یاری کرده و برایش حمایت لازم را فراهم آورند.»
از آنجا که گذرنامه بریتانیایی به نام ملکه این کشور صادر می‌شود، خود او نیازی به این گذرنامه ندارد. ملکه الیزابت تنها انسان دنیا است که برایش گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود و این امر شامل بقیه اعضای خانواده سلطنتی نمی‌شود. از این رو شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ و همچنین شاهزاده ویلیام و پرنس هری برای خروج از بریتانیا و سفر به دیگر کشور‌ها باید گذرنامه داشته باشند.
منبع: العربیه فارسی
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها