کد خبر: 552699
تاریخ انتشار :

2 نوجوان 16 ساله سر هزاران ایرانی کلاه گذاشتند + جزییات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به شناسایی باند مجرمان سایبری گفت: این مجرمان مشخصات حساب بیش از هزار نفر هموطنان سرتاسر کشور را از طریق طراحی سایت و درگاه جعلی بانکی، کپی و برداشت وجه کرده بودند.
سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این پرونده از دستگیری افرادی که از حساب بیش از هزار نفر از شهروندان را فیشینگ کرده بود، خبر داد و گفت: این افراد با طراحی درگاه های بانکی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده فروش کالاها و اجناس به قیمت های پایین تر از عُرف بازار، کاربران را به این درگاه های بانکی، هدایت و مشخصات حساب آنها اعم از رمز دوم، cvv۲ و تمام اعداد و ارقامی که جهت سوء استفاده اینترنتی از این حساب ها نیاز داشتند، کپی و در ادامه موجودی این حسابها را به سرقت می بردند و عملاً هرگونه اقدام در خصوص حساب های کپی شده توسط متهمین محتمل بوده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تعدادی از حساب هایی که اطلاعات آنها توسط متهمین دستگیر شده کپی شده است، بالغ بر ده ها میلیون تومان موجودی وجود دارد و بعضاً صاحبان حساب ها، برای یک خرید ده هزار تومانی اینترنتی از این کارتها استفاده کرده و در حالی که بارها توصیه شده برای خریدهای اینترنتی، از کارت حساب با کمترین موجودی مورد نیاز استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از حسابها توسط متهمین به شکل اینترنتی، مبالغی برداشت شده ولی صاحبان حسابها، جهت طرح شکواییه به مراجع قضایی یا پلیس، مراجعه نکرده اند افزود: این افراد حتی رمز دوم حساب خود را تغییر نداده اند و به احتمال زیاد، قابلیت اطلاع رسانی پیامکی حساب ها توسط آنها فعال نشده و در صورت فعال کردن، با اولین برداشت از حسابشان، متوجه می شدند و رمز دوم را تغییر و در ادامه جهت طرح شکایت اقدام می کردند.
سرهنگ قاسمی اظهار کرد: صاحبان بعضی از حسابهای کپی شده توسط متهمین دستگیر شده، افراد کم سن و سال بوده و این امر نشانگر این است که خانواده نظارت کافی بر فعالیت های اقتصادی اینترنتی فرزندان خود ندارند و توجه به این امر بسیار مهم هست.
وی تصریح کرد: هر دو متهمین دستگیر شده، ۱۶ ساله هستند و اقدامات مجرمانه خود را در منزل و به دور از چشم والدین خود انجام می داده اند در حالی که هیچکدام سابقه کیفری قبلی نداشته اند.
رییس پلیس فتا بوشهر به والدین هشدار داد: ممکن است فرزندان آنها هم در صورت عدم توجه و نظارت، در دام مجرمین سایبری گرفتار شوند و باید در این خصوص نیز به صورت مرتب همانگونه که در بیرون از منزل، به رفتار و تردد آنها با حساسیت توجه می کنیم، در هنگام حضور در منزل و استفاده از اینترنت نیز با حفظ کرامتشان، مراقبت نماییم.
این مقام انتظامی با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کاربران توصیه کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری، با پلیس فتا در میان بگذارند.
فیشینگ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب سایت، آدرس ایمیل و... گفته می شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها