کد خبر: 555811
تاریخ انتشار :

7 توله ببر باغ وحش مشهد جان باختند / دستور ویژه صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه گفت: با هدف پیگیری و تحقیقات همه جانبه در این زمینه، کارگروه ساماندهی باغ وحش با حضور نماینده تام الاختیار دادستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان ذیربط و نماینده سمن های محیط زیست استان تشکیل شده است.
تورج همتی افزود: تکمیل بررسی ها، اطلاعات و تحقیق در باره کم و کیف اجرای پروتکل های زیست محیطی ابلاغ شده به باغ وحش مشهد در حال انجام است زیرا معتقدیم اجرای برنامه های ابلاغی در حفاظت از گونه های جانوری این مجموعه تاثیر مستقیم و جدی دارد.
وی اظهار داشت: بروز برخی اتفاقات و مشکلات در حوزه حفاظت از گونه های ارزشمند جانوری در باغ وحش مشهد نشان از ضعف جدی در اجرای برنامه ها و آئین نامه های اجرایی در این مجموعه دارد که باید مشخص شود.
وی علت عدم اعلام نتایج بررسی های کمیته حقیقت یاب در باره تلف شدن هفت توله ببر در باغ وحش مشهد در خرداد ماه امسال را تداوم بررسی ها و تحقیقات در این زمینه اعلام کرد و گفت: به محض اتمام بررسی ها نتایج آن اطلاع رسانی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: مدیریت فعلی باغ وحش مشهد پاسخگوی رفع مشکلات زیست محیطی موجود نیست و راه حل و علاج این وضعیت در این است که باغ وحش باید پروانه دامپزشکی اخذ کند، دامپزشک مورد تائید مستقر نموده و تفکر مدیریت باغ وحش حفظ حقوق حیوانات و اجرای دقیق برنامه های زیست محیطی باشد.
خرداد ماه امسال هفت توله ببر تازه متولد شده در باغ وحش مشهد تلف شدند که دامپزشک باغ وحش علت مرگ آنها را عفونت تنفسی و علت مرگ یک توله دیگر را حمله شدید مادر عنوان کرد.
کمیته حقیقت یاب مرگ هفت توله ببر نیز از ۲۷ مرداد ماه امسال تشکیل شده است.
باغ ‌وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد.
این مکان به عنوان بزرگترین باغ ‌وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره کرد.
هم اکنون ۱۰۷ گونه شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و ۶۸۰ نمونه جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست در باغ وحش مشهد نگهداری می‌ شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها